خبرگزاری کار ایران

قالیباف در صحن مجلس:

اصلاح ساختار بودجه در اولویت ماست/ موضوع بودجه را ریشه‌ای حل می‌کنیم/ دولت به بازار بورس عمق بدهد

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۴۲۱

رئیس مجلس گفت: باید اصلاح ساختار بودجه صورت گیرد تا مشکلاتی که هر ساله برای کسری داریم رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: مردم مطمئن باشند مجلس اولویت اولش حل مسائل اقتصادی و معیشت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولویت بعدی ما در بحث نظارت است که از حوزه اقتصادی شروع خواهد شد و مردم مطمئن باشند به صورت کاملا ملموس و شفاف وضعیت اقتصادی را با حضور وزرای دولت بررسی خواهیم کرد و به طور دقیق و نوبه‌ای گزارش خواهیم داد و در عمل هم این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود، موضوع اصلاح ساختار بودجه است، بودجه ما چندین سال است که با این ساختار ریخته می‌شود که باعث کسری می‌شود و ما برای جبرانش به روش‌هایی رو می‌آوریم که مشکلات برای‌مان ایجاد می‌کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: ساختار بودجه باعث ایجاد نقدینگی لجام گسیخته شده است، بنابراین اصلاح ساختار آن در اولویت ماست. در جلسه‌ای که آقای نوبخت به مجلس آمدند اصلاح ساختار بودجه را تقدیم مجلس کردند ما هم طی این دو هفته آن را پیگیری کردیم تا به صورت ریشه‌ای آن را حل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بازار بورس گفت: عزیزان ما در دولت توجه داشته باشند که به بازار بورس عمق بخشند و یک تعادل بین عرضه و تقاضا وجود داشته باشد. باید کاری کرد که بورس منجر به تولید شود و باعث جذب نقدینگی و موجب اشتغال پایدار و کنترل تورم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسان قیمت ارز گفت: با توجه به این شرایط، کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای برگزار می‌کند که بنده نیز در آن حضور خواهم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز