خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه ملی سنگاپور در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخاب مجدد ترامپ افول ایالات متحده را به همراه دارد/ امیدوارم آمریکایی‌ها از خواب بیدار شوند/ ایران باید خود را برای مقابله با مردان دیوانه اسرائیل و آمریکا آماده کند/ آمریکا دیگر مرکز جهان نیست

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۹۵۶

استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور تاکید کرد: ترامپ برای خشنودی اسرائیل به دنبال نابودی برجام است و این سیاست‌های غیرمنطقی ایالات متحده خنده‌دار است. ایران باید کاملا خود را برای مقابله با مردان دیوانه اسرائیل و آمریکا آماده کند

بیلویر سینگ، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

احتمال انتخاب ترامپ کم شده است

بیلویر سینگ در ابتدا در مورد شرایط موجود در آمریکا و شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات گفت: فکر می‌کنم یک سال پیش، بیشتر مردم فکر می‌کردند که ترامپ برای بار دوم رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد. با این حال، امروز احتمال انتخاب ترامپ کم شده است. عدم موفقیت وی در موضوع تجارت و مسائل اقتصادی و عدم موفقیت در برخورد با چین در جنگ تجاری، عدم مدیریت درست کرونا و اکنون ، حادثه جورج فلوید - همه این‌ها ترامپ را به شدت آزار داده و در عین حال به نفع بایدن بوده است.

انتخاب مجدد ترامپ افول آمریکا را به همراه خواهد داشت

امیدوارم آمریکایی‌ها از خواب بیدار شوند

کتاب بولتون نشان داد ترامپ جز خودش و دوستانش کسی را نمی‌بیند

وی در ادامه افزود:  من هنوز فکر می‌کنم تا نوامبر راه طولانی در پیش داریم و ترامپ بسیار گرسنه و تشنه قدرت است. او قادر به انجام هر کاری است. امید است که آمریکایی‌ها از خواب بیدار شوند و ببینند که ترامپ فقط خودش و دوستانش را می‌بیند، هیچ چیز دیگری برایش مهم نیست؛ فکر می‌کنم کتاب بولتون این موضوع را روشن کرده است که او مردی بی‌پروا است و فقط شخصیت‌های همفکر خودش او را احاطه کرده‌اند. اگر او پیروز شود، افول ایالات متحده ادامه خواهد یافت، می‌دانم که برخی از مردم می‌خواهند او را به پیروزی برسانند تا سقوط ایالات متحده و فروپاشی  آن در آینده ادامه یابد.

ترامپ برای خشنودی اسرائیل به دنبال نابودی برجام است

سیاست‌های غیرمنطقی ایالات متحده خنده‌دار است

ایران باید کاملا خود را برای مقابله با مردان دیوانه اسرائیل و آمریکا آماده کند

استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور در ادامه در مورد برجام گفت: من فکر می‌کنم، از نظر استراتژیک، ترامپ می‌داند که برجام برای ایالات متحده، خاورمیانه و جهان خوب است. اما به دلایل سیاسی، برای خشنود کردن حزب محافظه‌کار، لابی صهیونیسم به رهبری آیپاک، سازمان اطلاعات اسرائیل و گروه‌های ضداسلامی که با ایران دشمن هستند و از همه مهم‌تر به دلیل حمایت کامل از اسرائیل، به دنبال تصعیف برجام و تصعیف آمریکا است. این غیرمنطقی است، اما این سیاست ایالات متحده است و خنده‌دار است. ایران باید کاملا خود را برای مقابله با مردان دیوانه اسرائیل و آمریکا آماده کند. 

ترامپ با تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی می‌خواهد رضایت تل آویو را برآورده کند

بیلویر سینگ در مورد سیاست ترامپ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت: این تلاش بخشی از سیاست‌های ضدایرانی ترامپ است که رضایت تل آویو را برآورده می‌کند و تا زمانی که ترامپ سیاست‌های ضدایرانی را دنبال کند، نشان می‌دهد که طرفدار اسرائیل است. ترامپ بدون آنکه زیاد فکر کند، اقدام می‌کند؛ وی در سیاست خارجی بسیار ضعیف است و به واسطه دوستان طرفدار صهیونیسم و ضدایرانی و طرفدار اسرائیل هدایت می‌شود و از این رو این سیاست‌ها از زمان ورود وی به کاخ سفید تاکنون در این مسیر بوده است. 

اروپا برای مقابله با آمریکا ضعیف است 

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد تلاش اروپا برای مقابله با آمریکا گفت: در حقیقت، اروپا در مورد ایران نسبت به ایالات متحده احساس بهتری دارد. اما اروپایی‌ها خیلی ضعیف هستند. آنها با ایالات متحده مقابله نخواهند کرد و ساکت خواهند ماند.

ایران باید با همکاری مسکو و پکن، منافع  آمریکا را تضعیف کند 

آمریکا دیگر مرکز جهان نیست

وی افزود: مهمترین کشورهای مخالف آمریکا، چین و روسیه هستند. اگر مسکو و پکن بتوانند تسلیحات خود را به ایران تحویل دهند و ایران صنایع تسلیحاتی خود را توسعه دهد، دیگر تحریم ایالات متحده بی‌معنی خواهد بود. ایران باید سیاست خارجی خوب را با خدشه‌دار کردن اهداف آمریکا در خاورمیانه دنبال کند و از دوستان قوی خود یعنی مسکو و پکن برای تضعیف منافع ایالات متحده است. ایران باید بداند ایالات متحده آمریکا دیگر مرکز جهان نیست و این خبر خوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز