خبرگزاری کار ایران

عمویی در گفت‌‎وگو با ایلنا:

وضعیت «بایدن»در نظرسنجی‌ها از ترامپ بهتر است/ سیاست‌مان را بر اساس توصیه‌های جان کری دنبال نمی‌کنیم/ با کسی که دستش به خون حاج قاسم آغشته است، مذاکره نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۶۸۵

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جان کری با هیچ نهاد رسمی و قانونی در ایران دیدار نداشته است، ضمن اینکه ما سیاست‌مان را بر اساس توصیه‌های جان کری دنبال نمی‌کنیم.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری انتخابات آمریکا و ادعای ترامپ مبنی بر این‌که ایران منتظر است تا نتیجه انتخابات این کشور مشخص شود آنگاه برای مذاکره اقدامی صورتی گیرد، گفت: محبوبیت ترامپ با توجه به  نظرسنجی‌هایی که منتشر می‌شود و تحلیل‌گران مسائل آمریکا به آن نگاه می‌کنند،در حال افت است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا باعث شده است وضعیت اقتصادی ایالات متحده جهت منفی پیدا کند که تاثیرش روی پایگاه رأی رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده مشخص است.

وی ادامه داد: نکته بعدی اعتراضاتی است که این روزها به دلیل نژادپرستی ساختاری در آمریکا در جریان است که همین عواملی برای عدم رضایت از ترامپ است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آن چیزی که بیان می‌شود صرفا تحلیل از داده‌ها است، گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد «بایدن» وضعیتش رو به بهبود است، این روندهای فعلی است و ممکن است تغییر کند.

وی درباره سیاست جمهوری اسلامی ایران و تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران گفت: ساختار سیاسی آمریکا همیشه در تضاد و تخاصم با جمهوری اسلامی ایران بوده است و این رفتارهای در دو حزب این کشور هم نهادینه شده است. 

عمویی تاکید کرد: چه جمهوری‌خواهان و چه دموکرات‌ها رفتار دوستانه‌ای با ما نداشتند همیشه متخاصمانه برخورد کردند و از این جهت  به صورت مبنایی برای ما تفاوتی بین این دو حزب وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید خاطرنشان کنم که ما سیاست‌هایمان را بر مبنای سیاست‌های داخلی آمریکا تنظیم نمی‌کنیم؛ چرا که در واقع این ساختارهای آمریکایی هستند که سیاست‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تنظیم می‌کنند که در هر دو حزب این رویکرد وجود دارد و ما تفاوتی بین‌شان قائل نیستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما منتظر تحولات داخلی آمریکا نیستیم، گفت: خواسته ترامپ را برای مذاکره و گفت‌وگو با ایران واقعی نمی‌دانم، نمایندگان ملت اجازه نخواهند داد با کسی که دستش به خون محبوب‌ترین ایرانی، شهید حاج قاسم سلیمانی، آغشته است گفت‌وگویی صورت گیرد.

وی در خصوص این‌که ترامپ مطرح کرده است جان کری به ایرانیان گفته تا روشن شدن نتیجه انتخابات دست نگه دارید تا ترامپ در انتخابات شکست بخورد، شما صاحب و مالک آمریکا می‌شوید، عنوان کرد: آقای ترامپ برای حل مشکلات خود یک موضوع را به موضوعی دیگر ربط می‌دهد و این کار وی خود فرار رو به جلو و فرافکنی است. ما سیاست‌هایمان را بر اساس توصیه‌های جان کری دنبال نمی‌کنیم.

عمویی یادآور شد: جان کری زمانی وزیر امور خارجه آمریکا بود و دیدگاه‌های این کشور را بیان می‌کرد و یک شخصیت متفاوت داشت اما امروز یک شخصیت است مانند صدها شخصیت دیگر در آمریکا.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز