خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه در آیین افتتاح ۴۷ پروژه‎ عمرانی قوه قضاییه:

زندان باید آموزشگاه نیکی‌ها باشد/ پزشکان متدین سازمان پزشکی قانونی در اظهارنظرهای خود نهایت دقت را داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۴۹

​رییس قوه قضاییه، هدف اصلی دستگاه قضا را احقاق حق مردم و ابطال باطل عنوان کرد و گفت: همه امکانات و تجهیزات دستگاه قضا باید در خدمت مردم و گسترش عدالت قضایی باشد.

به گزارش ایلنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی که همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضاییه در مراسم افتتاح مجازی پروژه‎های عمرانی قوه قضاییه سخن می‎گفت، با تقدیر از زحمات مسئولان در عملیاتی کردن این پروژه‎ها، هدف اصلی دستگاه قضا را احقاق حق مردم و ابطال باطل عنوان کرد.

وی افزود:‌ امکانات و تجهیزات دارای اصالت نیستند و بهره‎برداری از آن‌ها هنگامی ارزش می‎یابد که برای خدمت رسانی به مردم و حفظ کرامت ارباب رجوع و همکاران دستگاه قضایی باشد و در نهایت منجر به گسترش عدل و عدالت قضایی شود.

رئیسی با اشاره به بهره‎برداری از پروژه‎های مربوط به شورا‌های حل اختلاف، از تقویت این شورا‌ها در دوره تحول قضایی سخن گفت و تصریح کرد: صلح و سازش از تأکیدات دین و بزرگان دین ماست و هرچه فرهنگ صلح و سازش تقویت شود، شاهد کاهش پرونده‎های قضایی خواهیم بود.

وی با ابراز خرسندی از انتقال زندان‎ شهر سمنان به خارج از شهر و تأکید بر تداوم این حرکت قانونی که آن را خواست همه مسئولان قضایی و اجرایی دانست، خاطر نشان کرد انتقال زندان‎ها به بیرون شهر‌ها در بهسازی هرچه بهتر فضا‌های شهری و محیط‎های عمومی تأثیر خواهد داشت.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه بر لزوم تبدیل زندان‎ها به آموزشگاه نیکی‎ها نیز تأکید کرد و گفت: زندان باید مرکز اصلاح مجرمین باشد و همه ما و حتی زندانیان و خانواده‎های آن‌ها احساس کنند که شخصیت زندانی در آنجا بازسازی می‎شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین به بهره‎برداری از پروژه‎های عمرانی مربوط به سازمان پزشکی قانونی در اقصی نقاط کشورمان به ویژه در بندرعباس اشاره و تأکید کرد که نظرات تخصصی و کارشناسی سازمان پزشکی قانونی از مهم‌ترین مستندات قضات در قضاوت و صدور احکام قضایی است.

وی با اشاره به اعتماد عمومی به سازمان پزشکی قانونی و لزوم پاسداشت این اعتماد از سوی مدیران و کارکنان این مجموعه، به پزشکان متخصص و متدین و متعهد این سازمان متذکر شد که برای استحکام هرچه بیشتر آرای قضایی در اظهار نظرات خود نهایت دقت را داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه در پایان از همکاران خود در همه بخش‌های دستگاه قضا خواست که با استمداد از روح امام و شهدا، بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند تا نتیجه عملکرد دستگاه عدلیه و سازمان‎های وابسته به آن رضایت خداوند متعال و افزایش اعتماد عمومی به نظام قضایی جمهوری اسلامی باشد.

در این مراسم ۴۷ پروژه مهم عمرانی دستگاه قضا در ۲۴ استان کشورمان به‎صورت ویدئو کنفرانس مورد بهره‎برداری قرار گرفت که ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب سراب، ساختمان دادگاه عمومی خارک، ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان آق قلا، ساختمان پزشکی قانونی بندرعباس و ساختمان ثبت اسناد و املاک فردیس از جمله این پروژه‎ها بودند.

این پروژه‎ها عمدتاً مربوط به دادگستری‎ها، سازمان پزشکی قانونی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان‎ها، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان قضایی نیرو‌های مسلّح بوده‎اند.

معاون مالی و پشتیبانی قوه قضاییه در خصوص این پروژ‎ه‎ها توضیح داد که این پروژه‎ها با هدف تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی بهتر دستگاه قضایی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵۲ میلیارد تومان حدود ۹۲ هزار متر مربع به بهره‎برداری رسیده‎اند.

فروزان مهر با اشاره به تکلیف قانون برنامه ششم برای توسعه فضا‌های فیزیکی قوه قضاییه و اعلام پیشرفت ۴۴ درصد برنامه در این زمینه، ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت در سال پایانی برنامه و برنامه هفتم توسعه، این روند با سرعت بیشتری پیگیری شود.

خلیل اللهی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در جریان افتتاح ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب سراب، در ارتباط تصویری رئیس قوه قضاییه گفت که در استان متبوعش در سال ۹۸ برای رفع کمبود فضا‌های فیزیکی به‎منظور تکریم ارباب رجوع، ۵ پروژه در فضایی بالغ بر ۶ هزار متر مربع و با اعتباری ۱۲ میلیاردی به بهره‎برادری رسیده که ساختتمان دادسرای سراب در فضایی حدود هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۳ طبقه با ۴۲ اتاق احداث شده است.

جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در جریان بهره‎برداری از ساختمان دادگاه عمومی خارک، در ارتباطی تصویری با رئیس قوه قضاییه با استراتژیک خواندن جزیره خارک و تبیین اهمیت توسعه قضایی در این منطقه در راستای تحقق عدالت قضایی گفت که ساختمان دادگاه عمومی این منطقه در فضایی بالغ بر هزار و ۳۴۰ متر بنا و ۳ هزار و ۴۰ متر محوطه در استان گلستان هم ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان آق قلا در فضایی بالغ بر ۴۳۰ متر با ۱۰ اتاق و با اعتباری یک میلیارد تومانی احداث شده که در این مراسم به‎صورت مجازی مورد بهره‎برداری قرار گرفت.

میرهادی، مدیرکل پزشک قانونی استان هرمزگان نیز در آئین بهره‎برداری از ساختمان پزشکی قانونی بندرعباس به‎صورت ویدئو کنفرانس با رئیس دستگاه قضا سخن گفت و توضیح داد که این ساختمان در یک پروسه ۷ ساله در فضایی بالغ بر ۳ هزار متر مربع در ۳ طبقه و با صرف هزینه‎ای بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در یکی از بهترین موقعیت‎های جغرافیایی بندرعباس بنا شده است.

کناری‎وند، مدیرکل محترم ثبت اسناد و املاک استان البرز هم درباره ساختمان ثبت اسناد و املاک شهرستان فردیس توضیح داد که این ساختمان ظرف کمتر از یک‎سال در فضایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع در ۲ طبقه و با تخصیص اعتباری ۸ میلیارد تومانی بنا شده و به بهره‎برداری رسیده است.

باهنر مدیرکل زندان‎های استان سمنان نیز در این مراسم به‎صورت ویدئو کنفرانس توضیحاتی درباره پروژه انتقال زندان استان سمنان به خارج از شهر ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز