خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

شرط اولیه هر اتفاق مثبت در کشور، تعامل مجلس با دولت است/ وعده‌های دولت در حمایت از تولید به دلیل کرونا عملی نشد/ نطق‌های نمایندگان از تریبون مجلس نباید تند و علیه دولت باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۳۶

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: معضلات و مشکلات کشور تنها در سایه تعامل قابلیت حل و برطرف شدن دارد و هرگز از مسیر حمله به دولت کار پیش نخواهد رفت.

احمد کریمی اصفهانی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص لزوم تعامل و همکاری مجلس و دولت در شرایط کنونی با توجه به مشکلات موجود و تحقق شعار سال که «جهش تولید» است، گفت: مساله این است که باید ببینیم در سالی که به نام «جهش تولید» نامیده شده است، چه کارها و اقداماتی باید انجام دهیم تا چرخ تولید به چرخش درآید و این اقدامات را پس از شناسایی و برنامه‌ریزی در فهرست اولویت‌های کاری کشور قرار دهیم.

وی ادامه داد: باید به این مساله توجه داشته باشیم که شناسایی و تصمیم‌سازی درست برای این اولویت‌ها، برنامه‌ریزی برای تحقق آن‌ها و همچنین انجام اقدامات متناسب و پیشرفت در این حوزه مستلزم هماهنگی و تعامل میان قوا به ویژه مجلس و دولت است. با توجه به این که دولت باید قوانین را اجرا کند، اگر مجلس بهترین قانون را تصویب کند اما تعامل مناسب میان مجلس و دولت ایجاد نشود، این قانون به نتیجه و ثمر نخواهد رسید، لذا شرط اولیه هر نوع تصمیم درست و نتیجه مثبت ایجاد تعامل است.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، در ادامه اظهار داشت: اما در خصوص اینکه چرا ما هنوز موفق به برداشتن گام‌های مناسب در حوزه تولید نشده‌ایم، باید گفت که در کشور ما در خصوص رفع موانع تولید بحث‌های زیادی صورت می‌گیرد اما در عمل اتفاق چندانی رخ نمی‌دهد، امروز ما مساله کرونا را داریم که در کنار سایر عوامل مزید بر علت شده است اما تنها کرونا عامل عدم پیشرفت ما نبوده است، حتی تحریم‌ها هم تنها عامل نبوده از روز اول بحث ما این بود که چه اندازه تحریم‌ها می‌تواند اثرگذار باشد؟ خب بررسی‌ها می‌گوید مقدار تاثیر تحریم بر اقتصاد ما ۲۰% است و این در حالی است که اگر آن ۸۰% دیگر به درستی فعال شود، قطعا بخشی که تحت تاثیر تحریم قرار گرفته است را پوشش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: البته درخصوص همین مساله شیوع کرونا و آثار آن، دولت وعده‌هایی داد که به خوبی و کامل اجرایی نشدند و یا اکثر نهادهای مرتبط با این بخش به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

کریمی اصفهانی در تشریح اقدامات مورد نیاز در شرایط شیوع کرونا، بیان داشت: در همین ایام شیوع کرونا و باتوجه به اثراتی که بر اقتصاد داشت برای مثال لازم است در مساله مالیات مقداری تخفیف و تسهیل قائل شوند که نشدند، همچنین بانک‌ها تسهیلات را کامل پرداخت نکردند. همچنین بیمه‌ها هم که لازم بود برای کارگاه‌ها و کارخانجات ملاحظاتی را قائل شوند، نه‌تنها قائل نشدند بلکه اعلام کردند در صورت تاخیر در پرداخت، جریمه دریافت خواهند کرد. یعنی دولت مواردی را هم گکه فته است در عمل انجام نمی‌شود.

 وی با تاکید بر نقش مهم کیفیت تولیدات داخلی در صادرات، تصریح کرد: مساله دیگر در این شرایط که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در خصوص صادرات ما باید کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهیم. از این جهت که کیفیت باعث صادرات می‌شود و تولیدکنندگان باید به آن توجه خاصی داشته باشند، البته دولت هم باید به مساله کمک کند. برای مثال تولید بدون تسهیلات بانکی امکان رونق ندارد، لذا بانک‌ها به جای آنکه به دنبال تجارت یا کارهای ربوی باشند، بهتر است که با بخش تولید همراهی کنند، اگر غیر از این عمل شود، ما در تولید رونق نخواهیم دید. از سوی دیگر موانعی در مسیر صادرات ایجاد می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در اثر آن صادرات ما کاهش پیدا کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان بار دیگر با تاکید بر لزوم تعامل میان قوا، تصریح کرد: معضلات و مشکلات تنها در سایه تعامل قابلیت حل و برطرف شدن دارد و هرگز از مسیر حمله به دولت کار را پیش نخواهد برد. مسئولان باید بدانند هر مقدار بیشتر به یکدیگر کمک کنند و با هم تعامل داشته باشند، به نفع مردم است و قرار نیست در برابر هم قرار گیرند.

وی گفت: البته توجه کنیم که فقط مجلس نیست که باید تعامل کند، بلکه دولت هم باید با مجلس وارد تعامل شد. اما نطق‌های تریبون مجلس هم نباید تند و علیه دولت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز