خبرگزاری کار ایران

طاهری در صحن مجلس:

سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشور بسیار پایین است/ فضای مجازی باید قانون‌مند شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۴۴۰

یک نماینده مجلس تاکید کرد: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور تنها ۶.۵ درصد است که پایین ارزیابی می‌شود همچنین رتبه ۱۲۹ برای ایران در جهان درباره پهنای باند بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعلی طاهری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، یکم تیر) مجلس شورای اسلامی، پس از ارائه گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت مخابراتی کشور، گفت: اگر از علما و فضلا درخصوص محتوای فضای مجازی نظرسنجی کنیم، متوجه عدم رضایت آن ها از این فضا می شویم.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات فنی حوزه مخابراتی و ارتباطی کشور، اظهار داشت: آمار درصد مکالمات موفق، ۵۳ درصد است که پایین محسوب می شود، همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاها ۱۸ درصد است در حالی که این میزان برای اینترنت به ۵۰ درصد رسیده که نشان از سیاستی می دهد که درباره تلفن ثابت وجود نداشته و توجه به فضای اینترنت است. ضریب نفوذ ۱۵/۰درصد برای فیبر نوری است که این میزان برای سایر کشورها مثل چین بسیار بالاتر است.

وی با تاکید بر ضرورت وجود قانون فضای مجازی برای رعایت حداقل ها، عنوان کرد: در حال حاضر اینستاگرام جولان می دهد در حالی که موارد مشابه داخلی توان مقابله با آن را ندارند همچنین سهامداری اسنپ و دیجی کالا در دست کشورهای خارجی است که در صورت صحت آن، شاهد مشکلات امنیتی خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: پروژه شبکه ملی اطلاعات کامل نشده و باعث بروز خسارت به جوانان شده است. همچنین ارتباط خوبی میان این وزارتخانه و دانشگاه ها وجود ندارد به طوری که علیرغم تحقیقات بسیار در حوزه شبکه های بی سیم، این پروژه ها صرفا در حد پایان نامه باقی مانده و به مرحله عملیاتی نرسیده است. سهم اقتصاد دیجیتال در کشور تنها ۶.۵ درصد است که پایین ارزیابی می شود همچنین رتبه ۱۲۹ برای ایران در جهان درباره پهنای باند بسیار پایین است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز