خبرگزاری کار ایران

نماینده شاهرود:

توسعه دامداری‌های کوچک مدنظر وزارت جهاد کشاورزی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۳۵۴

نماینده شاهرود تاکید کرد: توسعه دامداری کوچک و حمایت از آن باید مدنظر وزارت جهاد کشاورزی باشد چراکه تمرکز روی دامداری‌های بزرگ باعث از بین رفتن سرمایه‌گذاری‌های خرد و گسترش مهاجرت از روستاها به سمت شهرها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر خانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته در صنعت کشاورزی هر ساله آمایش سرزمین و توانمندی‌های اقلیمی و نیازهای کشورشان را بررسی می‌کنند تا یک الگوی کشت مناسب به کشاورزان خود ارائه دهند.

نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دادن الگوی مناسب به کشاورزان باعث کاهش زیان در این بخش می‌شود اما این اتفاق در کشور ما نمی‌افتد و ما شاهد خطراتی مثل سرمازدگی و غیره هستیم.

وی تاکید کرد: توسعه دامداری کوچک و حمایت از آن باید مدنظر وزارت جهاد کشاورزی باشد چراکه تمرکز روی دامداری‌های بزرگ باعث از بین رفتن سرمایه‌گذاری‌های خرد و گسترش مهاجرت از روستاها به سمت شهرها می‌شود.

خانی گفت: ساماندهی سندهای اراضی کشاورزی نیز باید صورت گیرد. امروز هستند کشاورزانی که ۳۰ سال روی یک زمین کار کرد‌ه‌اند اما به دلیل نداشتن سند رسمی نمی‌توانند از تسهیلات دولت استفاده کنند. همچنین بسیاری از زمین‌ها به طور اسمی در اختیار بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی است. این زمین‌ها هم باید با تاکید بر قانون موجود، ساماندهی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز