خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تکریم و معارفه رییس کانون سردفتران:

بسیاری از املاک مربوط به بیت‌المال هنوز شناسایی نشده است/ امیدواریم با نگاه کمیسیون‌های مختلف مشکلات حوزه مالکیت حل شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۲۲۰

نایب رییس مجلس یازدهم گفت: نزدیک به ۳۰ درصد پرونده‌های قوه قضائیه مرتبط با دعاوی سند است که یک دلیل آن شناسانی نشدن اموال دولت و احصا نشدن اموال مردم است که مشکلاتی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تکریم و‌ معارفه رییس هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: حجم وسیعی از اقتصاد کشور مربوط به املاک است. بعضی اسناد عادی به علت نقص قانون و وجود رویه در اسناد عادی، در جریان اقتصاد جاری نشده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از املاک که مربوط به بیت‌المال است شناسایی نشده است، افزود: نزدیک به ۳۰ درصد پرونده‌های قوه قضائیه مرتبط با دعاوی سند است که یک دلیل آن شناسانی نشدن اموال دولت و احصا نشدن اموال مردم است که مشکلاتی را در پی داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: چون همه املاک و اراضی سند رسمی ندارند، همه مردم امکان اخذ وام بر اساس دارایی خود را ندارند و از منظر قانونی، ارگان‌هایی مانند شهرداری‌ها و بانک‌ها امکان معامله با آنها را ندارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوع مالکیت، یک موضوع جدی است. در این باره مسائل عدیده و پیچیده‌ای وجود دارد و امیدواریم با نگاه کمیسیون‌های مختلف مشکلات حل شود. خوشبختانه اقدامات دفاتر اسناد بسیار مناسب و قابل دفاع بوده است.

کانون دفترداران آسیب‌شناسی درونی می‌شود

امیرمسعود مرادی، نائب رئیس شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور هم در سخنرانی خود در این مراسم با بیان اینکه کانون دفترداران و دفتریاران به عنوان بخش خصوصی و نزدیک به یک قرن، وظایف حاکمیتی را با کارنامه قابل قبول انجام داده است، گفت: پس از تشکیل کانون‌های مستقل سردفتران در استان‌ها، شورای‌های کانون‌ها و مجامع سردفتری در سال ۹۵ شکل گرفت تا یکپارچگی این کانون‌ها را شاهد باشم.

وی افزود: دوره اول این شورای عالی، تثبیت موقعیت و جایگاه آن بود اما دوره دوم که از سال گذشته آغاز به کار کرده است، مواردی همچون مشارکت تمامی همکاران در سرتاسر کشور در زمینه‌های مختلف، تقویت و حفظ بنیه صندوق کانون، شناسایی نخبگان حوزه سردفتری، تصدی امور اجرایی و اداری صنفی غیرحاکمیتی، تعامل بیشتر با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه و نیز آسیب‌شناسی درون ساختاری را در دستور کنار خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز