خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک‌ کشور:

۲۵ درصد از پرونده‌ها ناشی از تنظیم اسناد عادی است/نمایندگان مجلس هر چه سریع‌تر طرح ارتقای سند رسمی را به نتیجه برسانند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۱۵۷

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک‌ کشور گفت: ۲۵ درصد از پرونده‌ها ناشی از تنظیم اسناد عادی است بر این اساس خواهش ما از ‌نمایندگان مجلس یازدهم این است که هر چه سریع‌تر طرح ارتقای سند رسمی را به نتیجه برسانند.

به گزارش خبرنگار ‌ایلنا، ذبیح‌اله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک‌ کشور در دهمین مجمع شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور، اظهار کرد: ۲۵ درصد از پرونده‌ها ناشی از تنظیم اسناد عادی است. بر این اساس خواهش ما از ‌نمایندگان مجلس یازدهم این است که هر چه سریع‌تر طرح ارتقای سند رسمی را به نتیجه برسانند.

وی افزود: اگر با تنظیم سند، اقدام رسمی صورت گیرد که این وظیفه نیز برعهده دفاتر اسناد رسمی گذاشته شده است، مسلماً ساماندهی خوبی در این زمینه صورت می‌گیرد.

خداییان بیان کرد: اگر طرح کاداستر به نتیجه برسد، زمینه رشد و توسعه کشور فراهم خواهد شد؛ به ویژه که هنوز نمی‌دانیم در هر بخش چقدر زمین و منابع داریم. 

رییس سازمان ثبت اسناد و ‌املاک کشور  با بیان اینکه ما کمترین تخلف را در دفاتر اسناد رسمی داریم، گفت: متأسفانه بعضی در یکی دو سال اخیر هجمه‌هایی را نسبت به این صنف به راه انداختند در حالی که واقعا این گونه نیست و تنها تعداد معدودی از سردفتران با سواستفاده از رانت، از درآمدهای نجومی برخوردار بودند.

خداییان گفت: در زمان آقای دشتی اردکانی شورای عالی سردفتران تاسیس شد و‌ نمایندگان همه کانون‌ها در تهران حضور پیدا می‌کر‌دند و در تصمیم‌گیری‌ها همفکری می‌کردند.

محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس سابق‌ هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران هم در ادامه این مراسم، اظهار کرد: اکثر پرونده‌های قضایی به خاطر تنظیم اسناد عادی است؛ تنها کاری که توانستم در این مدت یازده ساله ریاست کانون انجام دهم، مشارکت همه سردفتران سراسر کشور در تصمیم‌گیری‌ها بود. 

وی افزود: ما در ده سال گذشته اگر می‌خو‌استیم بیمه تکمیلی را به شرکت‌های خصوصی واگذار کنیم، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد که با ۱۸۸ میلیارد تومان ما خودمان این کار را انجام دادیم. یعنی ۵۱۸ میلیارد تومان صرفه‌جویی کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز