خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

اعلام اسامی ۷ مفسد اقتصادی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۱۱۸

رئیس کل دادگستری گلستان در نشست خبری امروز خود اسامی ۷ نفر از محکومان اقتصادی که رای آنان در دادگاه قطعی شده است اعلام کرد .

به گزارش ایلنا، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در نشست خبری امروز خود اسامی ۷ نفر از  محکومان اقتصادی که رای آنان در دادگاه قطعی شده است اعلام کرد .

وی گفت: بر اساس تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اسامی افرادی که فساد مالی محکومیت های آنها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد منتشر می شود  که پارسال ۶ پرونده رای نهایی آنان صادر شد .

 رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: از سه نفر از این متهمان اداره غله شکایت کرده بود که متهمان شامل «میرحسین شجاعی»، «ابوالحسن فاضلی»و «آق اویلی رادنیا» بوده است که اتهام آنها مشارکت در اخلال نظام اقتصادی کشور بود که در شعبه رسیدگی ویژه رای قطعی برای آن صادر شده است.

هاشمیان بیان کرد: برای این پرونده متهمان شجاعی و فاضل هرکدام به ۹ سال حبس و رادنیا به پنج سال حبس و  هر سه متهم مشترکا به پرداخت  ۱۷۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی اضافه کرد: «عبدالعزیز متمکن» نیز از دیگر مفسدان اقتصادی است که جرم آن اخلال در نظام اقتصادی با ایجاد سایت و فروش اکانت های شرط بندی بود  . پرونده این فرد  در دادگاه گنبدکاووس رسیدگی و به یک سال حبس و ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی و رد مال به میزان ۵۰۰ میلیون تومان محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: «بی بی نرگس خراسانی»  و «شهربانوی خراسانی» از دیگر متهمان پرونده مفاسد اقتصادی هستند . پرونده این دو نفر با شکایت شهرداری علی آباد کتول به اتهام جعل در لیست حقوق و اختلاس رسیدگی شد  که  «بی بی نرگس خراسانی» به چهار سال حبس و انفصال از خدمت و جزای نقدی و  شهربانو خراسانی  نیز به جرم معاونت در اختلاس به ۶ ماه حبس در دادگاه محکوم شده است و رای دادگاه تجدید نظر نیز برای این پرونده قطعی است.

«داریوش خواجه وند» دیگر متهمی است که به جرم اخذ رشوه به دو سال حبس و انفصال دائم از خدمت محکوم شد و جزای نقدی دو میلیارد و ۲۱۲ هزار ریال برای این متهم در نظر گرفته شده است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز