خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

اقدام شورای حکام برای ایران غیرقابل قبول است/ اروپا قصد گزیر از مسئولیت‌ دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۰۱۳

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را غیرقابل پذیرش توصیف کرد و گفت: تروئیکای اروپایی که در اجرای تعهدات برجامی خود کاملا عاجز مانده‌اند، با این اقدام قصد فرار به جلو و گریز از مسئولیت‌های برجامی خود در قبال ایران را دارند.

به گزارش ایلنا، «سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رفتار‌های دوگانه سه کشور اروپایی عضو برجام و همچنین  صدور قطعنامه سیاسی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: صدور قطعنامه سیاسی شورای حکام غیر قابل پذیرش است. موضع جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در فضای مجازی (توئیتر) توسط شخص وزیر امور خارجه به صراحت بیان شد، همچنین نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز مصاحبه‌ای در این‌باره داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: آنچه مسلم است، اقدام شورای حکام آژانس، برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل قبول است، چرا که جمهوری اسلامی ایران بالاترین و شفاف‌ترین همکاری را در چارچوب پادمان با شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است. با توجه به همکاری‌های مستمر ایران، این قطعنامه برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل قبول است.

وی در ادامه اعضای شورای حکام را به هوشیاری در برابر تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگشایی یک پرونده جعلی و قدیمی و بی اساس که پیش از آن نیز اثبات شده، دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌دانند ما دولت و ملتی نیستیم که تحت فشار زیادخواهی بخواهد تن به کاری دهد، مبنای همکاری ما مشخص است، بنابراین این قطعنامه غیر سازنده است.

موسوی تاکید کرد: رفتار دوگانه و عجیب سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه با اینکه عضو برجام هستند و شرایط را می‌دانند و گذشته این پرونده را نیز واقف هستند، غیر سازنده و خطرناک است. سه کشور اروپایی عضو برجام بار دیگر نشان دادند که ناتوان هستند و روز به روز غیرقابل اعتماد بودن خود را به ملت ما نشان می‌دهند.
وی  با هشدار به روندی که این سه کشور اروپایی و آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیش گرفتند، تصریح کرد: عواقب صدور قطعنامه علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان حتماً متوجه کسانی است که بانی این قطعنامه هستند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز