خبرگزاری کار ایران

دنیا مالی در گفت‌وگو با ایلنا:

با کاهش ارزش پول ملی، بیشترین فشار به اجاره نشین‌ها وارد می‌شود/ بورس مسکن باید راستی آزمایی و شبیه‌سازی شود تا خسارتی برای مردم نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۳۱

یک نماینده مجلس تاکید کرد: بورس مسکن باید با دقت انجام شود تا خسارتی برای مردم نداشته باشد و باعث افزایش قیمت‌ها نشود.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش بی رویه قیمت مسکن و عوامل تاثیرگذار روی آن گفت: هنگامی که ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند قدرت خرید مردم به تبع پائین می‌آید که بیشترین فشار بر حوزه اجاره‌بها و ودیعه مسکن به وجود می‌آید.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که افزایش قیمت مسکن بسیار نگران‌کننده است، عنوان کرد: بهترین یا معمول‌ترین روش دادن تسهیلات ارزان قیمت به کسانی است که در تامین ودیعه مسکن مشکل دارند، خصوصاً زوج‌های جوان که مشکلات فروانی برای تهیه یک خانه دارند.

وی ادامه داد: راه‌کارهایی مانند بازار سرمایه و بورس مسکن مطرح است که باید دید چه میزان می‌توان آن‌ها را اجرایی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا دولت‌ها خودشان را در بحث مسکن خصوصا برای دهک‌های پائین مسئول می‌دانند و سعی می‌کنند منابع خوبی را با شرایط بسیار ارزان و به صورت بلندمدت در اختیار مردم قرار دهند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ما شاهد لجام گیسختگی قیمت مسکن خواهیم بود.

وی یادآور شد: هنوز یک الی دو ماه به فصل نقل و انتقالات مسکن مانده است و ما بیشترین نرخ افزایش را در شهریور و پائیز داریم.

دنیامالی با تاکید بر این‌که باید نظارت جدی بر بحث اجاره‌بها و نرخ ودیعه‌ها صورت گیرد، گفت: بهترین حالت این است که ما یک منابع مالی خوبی را در این قضیه تهیه و تدارک ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: البته معمولاً در بازاری که هیجانی است، هنگامی که برنامه داشته باشیم و بانک‌ها تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خانواده‌ها بگذارند، بعضاً مشاهده شده همین امر عامل افزایش قیمت‌ها می‌شود.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی درباره این‌که این روزها بحث بورس مسکن مطرح است آیا این کار می‌تواند عامل کنترل قیمت باشد، بیان کرد: در بحث بورس مسکن بحث خرید متراژی مسکن مطرح می‌شود اما تا این لحظه هیچ شبیه‌سازی در این قضیه نداشتیم.

وی ادامه داد: طبیعتاً بحث بورس باید با دقت انجام شود، باید پیش طراحی را شبیه‌سازی کنیم تا خسارتی برای مردم نداشته باشد و باعث افزایش قیمت نشود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه هرچقدر به سمت حوزه مسکن بیاید، خصوصا بازاری که تعریف و چارچوب خاص خودش را داشته باشد، می‌تواند کمک کننده به این حوزه باشد و صنعت ساختمان را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز