خبرگزاری کار ایران

لاوروف در دیدار باظریف:

باید جلوی اقدامات غیرقانونی آمریکا گرفته شود/ ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۰۷

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبر مشترک با ظریف با تاکید بر اینکه ایران تعهدات خودش را انجام داده است، گفت: باید جلوی اقدامات غیر قانونی آمریکا علیه ایران گرفته شود.

به گزارش ایلنا، «سرگئی لائوروف» وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست دوجانبه با «محمدجواد ظریف» رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در جمع خبرنگاران، درباره زیاده‌‌خواهی‌های آمریکا و فشارهایی که بر ایران وارد می‌کند، اظهار داشت: درباره اقدامات که درباره برجام درباره پرونده هسته‌ای ایران انجام می‌شود تاکید کرده‌ایم که باید قطع‌نامه‌‌های شورای امنیت اجرایی شوند. در سال ۲۰۱۸ نیز قطعنامه‌ای در همین راستا تصویب شد و ما در قالب طرح مشترک همکاری کردیم.

وی با اشاره به مخالفت‌های متعدد روسیه با اقدامات غیر قانونی آمریکا، گفت: تمامی اعضای برجام موظفند در چارچوب شورای امنیت تعهدات خودشان را اجرایی کنند.

مسئول سیاست خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا با سنگ اندازی در برجام در حالی که ایران تحت نظارت کشورهای دیگر تعهدات خودش را انجام می‌دهد برای مجازات و تنبه ایران اقدام می‌کند، بیان کرد: اعلام کردیم که این اقدامات آمریکا غیرقانونی و مخالف قانون بین‌الملل است، باید عدالت برقرار شود و مجموعه تعهداتی که وجود دارد چه از طرف ایران و چند طرف دیگر اعضای برجام اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران به تعهدات خود پایبند بوده و طرف‌های دیگر نیز باید پایبند باشند، خاطرنشان کرد: چین و روسیه با ایران همکاری‌های قانونی و تجاری دارند و هر کسی که آگاهی به مسائل بین‌الملل داشته باشد، این موضوع را به شفافیت در می‌یابد که همه کارهای ما قانونی است و در راستای طرح مشترک است.

لاوروف تصریح کرد: رفتار آمریکا غیرقانونی و نامشروع است، موضع واشنگتن حق نیست و حق ندارد این اقدامات را انجام دهد و از آنها بهره‌برداری کند. بر اجرای قطعنامه‌های بین المللی و گزارش نهایی شورای امنیت سازمان ملل تاکید می‌کنیم و همه ما باید این مسائل را پیگیری کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه برخی از بندهای گزارش‌‌های آژانس در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: باید جلوی رفتارهای آمریکا و تلاش‌های این کشور را بگیریم که تلاش می‌کند مشکلاتی را در مسیر ایران به وجود بیاورد و در پشت این تلاش‌ها کار‌های غیر عادلانه انجام می‌دهند.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه روابط روسیه با ایران در بخش های  اقتصادی و انرژی در حال پیشرفت است، عنوان کرد: در گفت‌وگو با ظریف  درباره حل مسئله هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردیم و بر ضرورت حفظ برجام تاکید داشتیم.

وی افزود: فشارها و تهدید آمریکا علیه کشورهایی که با ایران در ارتباط هستند، خلاف قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز