خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

بخش عمده‌ای از نهادها و سازمان‌ها از گردونه مالیات خارج هستند/ باید منابع اندک ارزی را درست مدیریت کنیم/ برای مردم حل مشکلاتشان مهم است، نه جناح و جریان

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۴۵۶

یک نماینده مجلس تاکید کرد: موانع بزرگی بر سر راه‌مان قرار دارد تا بتوانیم مشکلات را از میان برداریم؛ امروز سیستم مالیاتی ما سیستم شفافی نیست و بخش عمده‌ای از شرکت‌های دولتی، نهادها و سازمان‌ها از گردونه مالیات خارج هستند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مطالبات مردم از مجلس شورای اسلامی و دولت گفت: معتقدم اگر بخواهیم مطالبات جامعه را اولویت‌بندی کنیم، یکی از اصلی‌ترین مطالبات رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی است که امروز مردم با آن‌ها دست به گریبان هستند.

نماینده تربت جام با اشاره به نقش مجلس در تسهیل و روان‌سازی مطالبات جامعه بیان کرد: مجلس باید در این زمینه‌ مطالبات مردمی ورود صریح و جدی داشته باشند. خانه ملت می‌تواند برای اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی و مشکلات را از میان بردارد.

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات از طریق مدیریت صحیح منابع موجودی که در اختیار داریم قابل حل است، که اتفاقا در این بخش مجلس می‌تواند با نظارت دقیق روی اقدامات دولت، مدیریت صحیحی را که مدنظر است، انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال ارزی که در اختیار داریم، منابعش اندک است اما اگر با فساد مقابله شود و نظارت دقیق صورت گیرد، می‌توانیم مدیریتی که مدنظر است را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم هنگامی که متوجه شوند، همین منابع اندک درست مدیریت و هزینه می‌شود، رضایت نسبی خواهند داشت اما وقتی ببینند تلاشی صورت نمی‌گیرد، قطعا ناراحت می‌شوند.

نماینده تربت جام با بیان این‌که دولت و مجلس باید در حوزه معیشت مردم ورود جدی داشته باشند، عنوان کرد: مردم مشکلات جدی در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی دارند؛ البته این ورود دارای یکسری شرایط است که بستگی به سیاست خارجی و داخلی و تعامل دولت و مجلس دارد. 

وی خاطرنشان کرد: برای این‌که مشکلات به وجود آمده را بتوانیم حل کنیم، هرکاری که از دستمان بر‌می‌آید باید انجام دهیم به طور مثال اگر اصلاح قانون و تامین بودجه لازم است، باید حتما صورت گیرد. 

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: موانع بزرگی بر سر راه‌مان قرار دارد تا بتوانیم مشکلات را از میان برداریم؛ امروز سیستم مالیاتی ما سیستم شفافی نیست. بخش عمده‌ای از شرکت‌های دولتی، نهادها و سازمان‌ها از گردونه مالیات خارج هستند و حتی آنهایی که مالیات می‌دهند، باز به نظر من واقعی نیستند، زیرا سیستم دریافت مالیاتی ما همانطور که گفتم شفاف و دقیق نیست.

وی با بیان این‌که باتوجه به شرایط تحریمی می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم که هم مطالبات مردم پیگیری شود و هم وضعیت اقتصادی‌مان به ثبات برسد، گفت: از همین رو اعتقادم بر این است باتوجه به شرایط می‌توانیم در حوزه نفت و صادرات غیرنفتی بسیار بهتر عمل کنیم.

نماینده مردم تربت جام ادامه داد: شما نگاه کنید در شرق کشور ما یک جمعیت ۳۰ میلیونی در افغانستان داریم اما به دلیل آن‌که در صادرات هزار قانون دست و پاگیر داریم، نمی‌توانیم کالای با کیفیت‌مان را به این بازار بفرستیم و آن را تسخیر کنیم در صورتی که کشور چین از هزاران کلیومترها آن طرف‌تر و یا کشورهای دیگر مانند ترکیه و عربستان کالای خودشان را در این بازار به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: امروز در حوزه‌هایی مانند صادرات، درآمدزایی و کاهش هزینه‌های زاید در دستگاه‌های دولتی مشکل داریم که مجلس و دولت می‌توانند با هم هم‌فکری کنند و آنان را از سر راه بردارند. 

این نماینده مجلس با بیان این‌که مردم به هر حال به مجلس  اعتماد دارند و دولت و مجلس وظیفه دارند این سرمایه نظام را حفظ کنند، گفت: باید دست به دست هم بدهیم و جدا از اختلاف‌نظرهای طیفی و سیاسی که معمولا در هر کشوری رایج است، مشکلات مردم را حل کنیم.

وی تاکید کرد: مردم اگر ناراضی و دارای مشکلات باشند، اینکه چه جناحی و با چه تفکری در کجا حضور دارد هیچ ارزشی برایشان ندارد، زیرا آن‌ها حل نشدن مشکلات‌شان را به چشم می‌بینند بنابراین ما امروز وظیفه داریم دست به دست هم دهیم و برای حل معضلات گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز