خبرگزاری کار ایران

تشریح اوضاع بهداشتی زندان‌ها از زبان رییس سابق سازمان زندان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۷۹

رییس سابق سازمان زندان‌ها در تشریح گزارش عملکرد ۶ ساله خود در این سازمان، در خصوص ارتقاء سلامت زندانیان گفت: ۱۳ پایگاه سلامت را در سال ۹۴ تشکیل و بانک ژنتیک زندانیان را در سال ۹۵ آغاز که در حال حاضر ۵۲ هزار نفر در این بانک، ثبت شده‌ا‌ند.

به گزارش ایلنا، اصغر جهانگیر، رییس سابق سازمان زندان‌ها اظهار کرد: در سال ۹۸، تست اچ آی وی با همکاری وزارت بهداشت در بدو ورود همه زندانیان به زندان انجام دادیم که از این طریق ۲ هزار بیمار مبتلا به ایدز در زندان‌ها شناسایی شدند و بلافاصله جداسازی و تحت درمان قرار گرفته و یا آزاد شدند.

وی با بیان اینکه کیت های سریع اچ‌ای وی خریداری شده است، ادامه داد: در طول این سال ها، درمان هپاتیت سی را در زندان‌ها شروع کردیم که در نتیجه ۷ هزار زندانی شناسایی شدند که در طول سه سال اخیر با موفقیت تحت درمان قرار گرفته و یا آزاد شدند.

رییس دفتر بازرسی قوه قضاییه از راه اندازی مرکز دیالیز در استان مرکزی خبر داد و گفت: این مرکز قابلیت پذیرش ۲۴۰ بیمار در روز را دارد.

گسترش برنامه‌های درمان اعتیاد و مراقبت‌های سلامت و گسترش آشپزخانه‌های صنعتی که کمک در صرفه جویی مواد غذایی از دیگر اقداماتی است که رییس سابق سازمان زندان‌ها به آن اشاره کرد.

جهانگیر در مورد تامین آب سالم برای زندانیان گفت: در حال حاضر صد درصد زندانیان از آب سالم استفاده می‌کنند و ۱۷۶ زندان از شبکه آب شهری و ۱۳ زندان از شبکه آب روستایی استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز