خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران خبر داد؛

انهدام شبکه فساد در شهرداری پردیس

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۵۹

دادستان تهران گزارشی از روند رسیدگی به ۲۹ پرونده تحقیق و تفحص مجلس که به دستگاه قضا ارجاع شده بود را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، علی القاصی‎مهر، دادستان تهران که در جلسه گذشته شورای عالی قوه قضاییه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مأمور رسیدگی به گزارش های تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی شده بود، در نشست امروز جلسه مسئولان عالی قضایی گزارشی از روند رسیدگی به ۲۹ پرونده تحقیق و تفحص مجلس که به دستگاه قضا ارجاع شده بود را ارائه کرد.

وی با اشاره به مفتوح بودن تعداد قابل توجهی از گزارش های مذکور توضیح داد: مشکل قابل توجهی که در پرونده‌های تحقیق و تفحص ارجاعی به قوه به چشم می خورد و مانع رسیدگی و صدور حکم قطعی برای آنها می شود، کلی بودن گزارش‌ها، ضمیمه‎نشدن مستندات کافی، عدم پیگیری جدی از طرف نمایندگان معرفی شده و تأخیر در ارائه این گزارش ها بوده است.

دادستان تهران در بخش دیگری از گزارش خود از رسیدگی به پرونده فساد تشکیلاتی در شهرداری و شورای شهر پردیس خبر داد و گفت: که در این پرونده شهردار فعلی و سابق پردیس و همچنین تمام اعضای فعلی و سابق شورای این شهر بازداشت شده‌اند.

القاصی ‎مهر افزود: با بررسی اقدامات مجرمانه متهمان از سال ۹۱ تا ۹۷، مشخص شد که تبانی در معاملات، رشاء و ارتشاء به صورت گسترده در این مجموعه رواج داشته و اکثر قراردادها با پیمانکاران با زد و بند منعقد شده است.

وی برخورد با این شبکه فساد در شهر پردیس را در افزایش اعتماد عمومی به روند مبارزه با فساد بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: پرونده مشابهی در شهرداری لواسان تشکیل شده و تعدادی از متهمین این پرونده در بازداشت به سر می‌برند و بسیاری از اموال آنها که با زدوبند و رشوه به دست آمده، شناسایی و توقیف شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز