خبرگزاری کار ایران

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی:

انتقال و تدفین اجساد بر عهده پزشکی قانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۴۹

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در بحران‌ها و حوادث دسته جمعی انتقال و تدفین اجساد وظیفه پزشکی قانونی نیست و این سازمان مسئولیت شناسایی و تعیین هویت اجساد را بر عهده دارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا قدیرزاده، رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور در دوره آموزشی مقابله با بحران که صبح امروز دوشنبه ۲۶ خرداد به صورت ویدئوکنفرانس و با شرکت تیم‌های بحران استان ها برگزار شد، افزود: در هنگام وقوع حوادث و بلایا پزشکی قانونی شناسایی و تعیین هویت اجساد به جای مانده از حادثه را بر عهده دارد و کار انتقال و تدفین، وظیفه سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان پزشکی قانونی در صحنه وقوع حادثه نظارت بر امر انتقال اجساد و جمع‌آوری بقایا بنا بر پروتکل های پزشکی قانونی است تا کار شناسایی قربانیان و نیز قطعات به جای مانده از اجساد با مشکل مواجه نشود.

قدیرزاده همچنین به جایگاه مدیریت بحران در قوانین و مقررات کشور و نیز نهادهای مسئول در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: بنا بر این قانون همه دستگاه ها در صورت وقوع بحران دارای وظایف و مسئولیت هایی هستند که باید به خوبی وظیفه خود را ایفا کنند؛ پزشکی قانونی نیز بحث مدیریت اجساد را بر عهده دارد.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور به برخی حوادث اتفاق افتاده در کشور طی سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: پزشکی قانونی در این حوادث تلاش کرد تا کار شناسایی اجساد را با دقت لازم و در کمترین زمان ممکن انجام دهد ضمن آنکه باید توجه داشته باشیم در تعیین هویت اجساد دقت را فدای سرعت نکرده و به درستی این کار تخصصی را به نتیجه برسانیم.

در این نشست همچنین مهرداد علی‌بخشی، مدیر گروه پزشکی معتمد سازمان در خصوص انواع و اندازه‌های مختلف بحران و بهداشت عمومی در حوادث و بلایا، دکتر ورسه ای مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان در خصوص راهکارهای اصلی جلوگیری از گسترش بحران، دکتر هدایت شده متخصص پزشکی قانونی در مورد نحوه مدیریت اجساد در بحران، دکتر علی محمدی متخصص پزشکی قانونی در مورد راهکارهای مقابله با آسیب‌های بحران (آسیب‌های شناختی، رفتاری، کارکردی، ساختاری و فراساختاری)، سخنانی را ارائه کردند.

در این نشست آموزشی، در قالب کار گروهی و با حضور تیم های عملیاتی مدیریت بحران استان‌ها (از طریق ویدئوکنفرانس) و کلیه مدرسین دوره، مانور سقوط هواپیما و چگونگی عملکرد پزشکی قانونی در این حوادث برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز