خبرگزاری کار ایران

کریمی در صحن مجلس:

صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان امانت یک میلیون فرهنگی جولانگاه نیروهای سیاسی و فاسد شده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۴۳

صندوق ذخیره فرهنگیان امانت حدود یک میلیون فرهنگی در دست آموزش و پرورش است که متاسفانه جولانگاه نیروهای سیاسی و بعضا فاسد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر کریمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مسائل حوزه آموزش و پرورش، گفت: آموزش در کنار بهداشت و امنیت از مهم‌ترین کارهایی است که دولت‌ ها باید تولید و در اختیار مردم قرار دهند. آموزش و پرورش گرفتار چالش های بسیاری به خصوص در حوزه منابع انسانی شده است، عدم تناسب روند بازنشستگی نیروها با جذب نیرو نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما تعداد زیادی کمبود نیرو در حوزه آموزش داریم. به طور مثال در استان مرکزی نیز بیشترین کمبود در این حوزه وجود دارد با توجه به جمعیت استان بیش از ۳ هزار نیروی انسانی کمبود داریم که نیاز است مجوز استخدام بیشتری به استان داده شود.

وی با بیان این‌که باید امکان جذب نیرو و حق‌التدریسی‌ها با تمام ضوابط اداری و استخدامی و دوره‌های توجیهی پیش از کار وجود داشته باشد، افزود: دانشگاه فرهنگیان باید مورد عنایت ویژه باشد.

کریمی یادآور شد: صندوق ذخیره فرهنگیان امانت حدود یک میلیون فرهنگی در دست آموزش و پرورش است که متاسفانه جولانگاه نیروهای سیاسی و بعضا فاسد شده است. علیرغم اینکه باند فساد در این صندوق در عالی ترین سطح مدیریتی شکل گرفت و با تحقیق و تفحص در مجلس دهم و پیگیری های مراجع قضایی و امنیتی اقداماتی صورت گرفت اما همچنان این روند ادامه دارد لذا اجازه دخالت نیروهای فاسد در این امانت فرهنگیان را ندهید.

وی در ادامه گفت: پرونده بانک سرمایه نیز نمونه ای از فساد این صندوق است، شرکت ماشین‌سازی اراک از شرکت‌های تابعه صندوق فرهنگیان بود که این شرکت چند سال جولانگاه داماد وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم بود که باید پاکسازی شود.

کریمی خواستار توجه به حل مشکلات معیشتی فرهنگیان و همچنین اجرای طرح رتبه‌بندی و رفع تبعیض در استخدام معلمان حق‌التدریس شد و از گلایه های فرهنگیان در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز