خبرگزاری کار ایران

نیک‌بین در صحن مجلس:

معلمی که عصرها در اسنپ کار می‌کند، نمی‌تواند مربی خوبی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۴۷

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: معلمی که عصرها در اسنپ کار می‌کند، نمی‌تواند مربی خوبی باشد، آیا نظارتی بر وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی با دریافتی ۵۰۰ هزار تومان وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی درباره گزارش وزیر آموزش و پرورش درخصوص مشکلات نظام آموزشی کشور گفت: آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا، در شرایط کنونی تمام معلمان از پا افتاده و به عدم رعایت قانون معترض هستند، زیرا سطح آزمون مربوط به تعیین تکلیف نیروهای نهضتی و پیش دبستانی با سایر اقشار که به دنبال استخدام هستند، تفاوت چشمگیری داشته و عدالت در آن رعایت نشده است.

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه چرا طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق آنها اجرایی نشده، افزود: حقوق یک معلم بازنشسته از کارگر ساده نیز کمتر است. این در حالی است که در قانون تاکید شده که حقوق بازنشستگان تنها ۱۰ درصد از کارمندان کمتر باشد. آیا در حال حاضر حقوق معلمان بازنشسته ۱۰ درصد از حقوق کارمندان کمتر است؟  یا ۵۰ درصد؟

وی اظهار کرد: در حال حاضر حقوق فردی که دکتری داشته و در دانشگاه تدریس می‌کند با معلمی که دکتری دارد، تفاوت چشمگیری دارد.

نیک‌بین با بیان اینکه باید محل هزینه سود حاصل از صندوق فرهنگیان مشخص شود، ادامه داد: در صورتی که سند تحول بنیادین اجرایی می‌شد، مشکلات موجود در فضای مجازی به وجود نمی‌آمد. از آنجایی که دولت اعتقادی به اجرای سند تحول ندارد و به دنبال اجرای ۲۰۳۰ است، وضعیت کنونی ایجاد شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه معلمی که عصرها در اسنپ کار می‌کند، نمی‌تواند مربی خوبی باشد، تصریح کرد: آیا نظارتی بر وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی با دریافتی ۵۰۰ هزار تومان دارید.

نیک بین تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی، نهضتی و غیره را بهترین راهکار برای تامین کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: عدالت به معنای تساوی نیست و سرانه دانش‌آموزی باید براساس محرومیت پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز