خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان آبادی در صحن مجلس:

۲۵ درصد بودجه کشور به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شود/ وضعیت بیمه معلمان مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۸۵

نماینده مردم تربت جام در مجلس گفت: در حال حاضر کمتر از ۷ درصد از بودجه کشور به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود در حالی که این وزارتخانه به ۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه کل کشور نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی درباره گزارش وزیر آموزش و پرورش درخصوص مشکلات نظام آموزشی کشور گفت: در حال حاضر کمتر از ۷ درصد از بودجه کشور به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود در حالیکه این وزارتخانه به ۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه کل کشور نیاز دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چگونه بدون دادن اعتبار، تامین نیرو، پرداخت حقوق معلم و ساخت مدرسه می‌توان از آموزش و پرورش انتظار تربیت دانش‌آموزان را داشت، افزود: دولت تلاش خود را برای ارتقای بودجه این وزارتخانه انجام داده و حال نوبت مجلس است تا با حذف ردیف‌های اعتباری زائد از بودجه سایر وزارتخانه‌ها، اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه نظارت دقیقی بر مدارس غیردولتی نمی‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر معلمان به صورت قرارداد رسمی، حق التدریسی، نهضتی و سرباز معلم فعالیت می‌کنند، چگونه می‌توان انتظار داشت فردی که امنیت شغلی نداشته، بتواند با حداقل امکانات به درستی به وظایف خود عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دریافتی فردی که دکتری داشته و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کند، ۵۰ درصد هیات علمی‌های دانشگاه است، حال چگونه این فرد انگیزه لازم برای آموزش به دانش‌آموزان را داشته باشد، اضافه کرد: اگرچه مجلس دهم برای تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی، پیش دبستانی و... قانون تصویب کرد، اما در حال حاضر با برگزاری آزمونی غیرمنصفانه این افراد از استخدام در وزارت آموزش و پرورش جا مانده‌اند.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه بیمه معلمان مناسب نیست، ادامه داد: همه ما مدیون معلمان هستیم و باید خدمات رفاهی و تعاونی مناسبی برای آنها فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز