خبرگزاری کار ایران

مراسم معارفه معاونان قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی و رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۷۷

مراسم معارفه معاونین قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی، رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری به عنوان معاون قضایی قوه قضاییه، امین حسین رحیمی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی به عنوان رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معارفه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری، سرپرست معاونت قضایی و مشاور رئیس قوه قضاییه نیز در ادامه مراسم گفت: خداوند را سپاسگزاریم که در دوره ای عمرمان قرار گرفت که احکام اسلام و قرآن در این کشور اجرا شد و دیدیم که تحولی ایجاد شد که چشم همه دنیا را به خود خیره کرد.

وی افزود: زمانی که ما در قم طلبه بودیم خیلی از احکام منسوخ بود و مورد بحث قرار نمی‌گرفت و کسی باور نمی‌کرد احکام در ایران اجرا شود. همین احکام منسوخ با تلاش‌های امام راحل در متن جامعه اسلامی پیاده شد و این به برکت خون شهدا بود. خدا را سپاسگزاریم که در این دوره زندگی کردیم.

سرمایه اصلی دستگاه قضا نیروی انسانی است

حجت الاسلام والمسلمین امینی در این مراسم اظهار کرد: از مهر ماه ۹۰ تاکنون ابتدا در معاونت آموزش و تحقیقات و سپس به عنوان معاون منابع انسانی مشغدل خدمت بودم.

وی ادامه داد: از رییس قبلی و فعلی دستگاه قضا که از بنده حمایت و پشتیبانی کردند نهایت تشکر را دارم. همچنین از همه مسئولین قوه قضاییه و به خصوص معاون اول که از بنده حمایت کردند، قدردانی می‌کنم.

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه تصریح کرد: جانشین بنده آقای رحیمی از دوستان خوش فکر هستند که به سهم خود از هیچ خدمتی به او دریغ نمی‌کنم و این انتصاب را تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین امینی گفت: تلاش زیادی در این نه سال انجام شد اما آنچه که خواستیم نشد و قطعاً کوتاهی‌ها و قصورهایی داشتیم؛ جامعه قضایی کشور در عین همه کم کاری‌ها با مجموعه ما رابطه صمیمی داشتتند که برایشان آرزوی توفیق دارم.

وی افزود: نگاه بنده این بود که معاونت منابع انسانی، معاونت امور اداری نیست، امور انسانی که الان امور فرهنگی نیز به آن اضافه شد، نگاهی به مسئول می‌دهد مبنی بر اینکه باید به سرمایه انسانی توجه ویژه شود که از کار‌های شایسته‌ای است.

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه یادآور شد: سرمایه اصلی دستگاه قضا نیروی انسانی است، هرگونه توفیق در دستگاه قضایی وابسته به این است که بتوانیم قضات را مورد حمایت تشویق قرار دهیم.

بودجه شورای حل اختلاف ٢٠٠ درصد افزایش یافت

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رییس سابق شوراهای حل اختلاف و معاون جدید قضایی قوه قضاییه گفت: به سهم خودم از این فرصت استفاده کرده و از زحمات آقای حصاری در طول مدتی که معاونت قضایی بودند تشکر کنم.

وی ادامه داد: ابتدا از حسن نظر و اعتماد رییس قوه قضاییه تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم از عهده این مسوولیت برآمده و جلوی شهدای اسلام شرمنده نباشیم و بتوانیم در خدمت به مردم موفق باشیم.

مظفری گفت: در طول یازده ماهی که مسؤول شوراهای حل اختلاف بودم کارهای متعددی با همفکری عزیزان انجام شد و تلاش شد تا شوراهای حل اختلاف تحولی را به خود ببینند.

معاون قضایی جدید قوه قضاییه تصریح کرد: در سال گذشته موضوع استخدامی کارکنان حل شد و مشکل پنج سال حق بیمه این عزیزان پرداخت شد و مشکل سنوات و سابقه فعالیت حل شد.

مظفری افزود: در طول این چند سال گذشته دولت هیچ گاه به موضوع اختصاص حقوق و درآمد مشخص به شوراهای حل اختلاف توجه نکرده بود اما به تازگی موضوع درآمد اختصاصی مد نظر قرار گرفت.

وی بیان کرد: بودجه شورای حل اختلاف ٢٠٠ درصد افزایش یافت که اقدام مبارکی برای شوراها ها بود همچنین ساماندهی شورای حل اختلاف نیز انجام شد. 

معاون قضایی جدید قوه قضاییه گفت: در حوزه مصالحه هم که رویکرد اصلی شوراهای حل اختلاف است در این یازده ماه گذشته اتفاقات خوبی افتاد و حرکت به سمت مصالحه توانست بار رسیدگی ها را در شوراهای حل اختلاف کاهش بدهد.

مظفری تصریح کرد: این موضوع همچنین باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه شد و میانگین مصالحه از ۲۹ درصد به ۴۸ درصد رسید.

وی ادامه داد: امروز میانگین کشور در حوزه کیفری و حقوقی به عدد ۴۸ درصد رسیده است البته برخی استانها به ۷۰ درصد هم رسیده است اما در برخی استانها هم کمبودهایی داریم.

لایحه جامع داوری در دست تهیه است

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیز در این مراسم اظهار کرد:‌ گاهی شنیده می‌شود که گویا همکاران شوراهای حل اختلاف در دستگاه قضایی شهروند درجه دو هستند این درحالی است که بر اساس احادیث اینان شهروندان ممتاز هستند و برتری دارند.

وی ادامه داد: این افراد بر پایه اعتبار کار می کنند و موفق به مصالحه میان مردم می شوند و توسعه حل اختلاف میان مردم به معنای توسعه انسانیت و اخلاق است.

معاون سابق فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قانون هم باید از این رویه حمایت کند، افزود: لایحه جامع داوری در دست تهیه است همچنین لایحه شوراهای حل اختلاف نیز باید به قانون تبدیل شود.

وی گفت: فعالیت و توسعه شوراهای حل اختلاف سبب کاهش محاکم و دادگاه ها می شود و مسائل و مشکلات مردم برپایه اخلاق حل و فصل خواهد شد.

معاون سابق فرهنگی قوه قضاییه گفت: در عرصه تعالیم فرهنگی تلاش های بسیاری انجام شده است و همکاران با دست خالی توانستند خدمات فرهنگی ارائه دهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز