خبرگزاری کار ایران

گزارش یاهو فاینانس از صادرات گسترده محصولات صنعتی ایران به خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۴۹

یاهو فاینانس در گزارشی به افزایش تولیدات غیرنفتی ایران و به تبع آن افزایش صادرات صنعتی ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از یاهو فاینانس، مقام‌های ایرانی با توجه به تحریم‌ها علیه نفت به دنبال اقتصاد بدون نفت هستند و مدت‌ها است که در مورد اهمیت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی صحبت می‌کنند. انتقال به اقتصاد غیرنفتی بسیار مهم و حیاتی شده است.

این انتقال در بخش خصوصی با رونق در تولید به خوبی انجام می‌شود. برای یک دهه گذشته، شرکت‌ها به دنبال فراتر از بازار داخلی ایران بودند تا کالاهای بیشتر  و متنوع‌تری را به بازارهای گسترده‌تری صادر کنند و در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ صادرات غیرنفتی با ۴۱.۳ میلیارد دلار برای اولین بار در تاریخ ایران از صادرات نفتی فراتر رفت. حدود نیمی از صادرات غیرنفتی ایران در کالاهای تولیدی انجام شده است، به این معنی که کارخانه‌های ایران دو برابر بیشتر از تجهیزات نفتی کشور در سال گذشته درآمدهای صادراتی کسب کرده‌اند. کالاهای مصرفی ایرانی و محصولات صنعتی به طور گسترده‌ای در خاورمیانه و همچنین به چین، روسیه و اروپا صادر می‌شود.

تولید نیز مهمترین عامل اشتغال است. بین مارس ۲۰۱۸ و دسامبر ۲۰۱۹، بخش تولید ۴۷۲ هزار شغل اضافه کرد و نقش محوری بخش تولید در حمایت از اقتصاد نیز در داده‌ها برای رشد تولید ناخالص داخلی مشخص است. تولید در ماه‌های ژانویه و مارس با رشد ۲‌.۴ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز