خبرگزاری کار ایران

عنابستانی در صحن مجلس:

حقوق و بیمه خبرنگاران باید تامین شود/ سیاست مشخصی برای ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۲۷

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم گفت: وزیر فرهنگ در گزارش خود اعلام کرد که خبرنگاران از کمترین امنیت در حوزه مشاغل برخوردارند، بنابراین توجه به حق و حقوق و بیمه آنها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه انسجام فرهنگی در کشور وجود ندارد و دستگاه‌های متولی زیادی به مدیریت امر فرهنگ پرداخته‌اند، بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به ساماندهی فضای از هم گسیخته فرهنگی بپردازد، زیرا مردم دچار تعارضات جدی فرهنگی هستند و این موضوع مشکلات جدی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم افزود: آقای وزیر؛ در گزارش خود اعلام کرد که خبرنگاران از کمترین امنیت در حوزه مشاغل برخوردارند، بنابراین توجه به حق و حقوق و بیمه آنها ضروری است. متاسفانه ساعت مطالعه و فرهنگ مطالعه نیز در کشور پیشرفت نکرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: سیاست مشخصی برای ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد و بدون حمایت دقیق از پیام‌رسان‌های داخلی، کنترل و نظارت بر فضای مجازی گاهی رها و گاهی افراطی می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت ارشاد ۱۰ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد درباره نحوه صدور فعالیت‌های هنری در فضای مجازی و مشخص کرد که هرگونه عرضه هنری در فضای مجازی برخط باید با مجوز وزارت ارشاد انجام شود. در حالی که براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و اظهارات مقام معظم رهبری این اقدام از وظایف صداوسیما است، بنابراین وزارت ارشاد باید در تبیین وظایف خود تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز