خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کلمبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

دلهره از ناآرامی‌های آمریکا در چهره ترامپ مشخص است/ بایدن به دنبال نسخه تقویت شده برجام است/ متحدان آمریکا اجازه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی را نخواهند داد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۱۱

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا با انتقاد از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تاکید کرد که روسیه و چین با این تصمیم مخالفت خواهند کرد.

رابرت جرویس (Robert Jervis) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا است. حوزه تخصصی او روابط بین‌الملل و سیاست خارجی است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخته است.

ابزارهای ترامپ برای مدیریت اعتراض‌ها بی‌رحمانه است

دلهره در چهره ترامپ مشخص است

رابرت جرویس در ابتدا در مورد ناآرامی‌های این روزهای آمریکا گفت: این تظاهرات بیشتر در قالب اعتراضات مسالمت‌آمیز بوده است و آنچه برای پاسخ به سؤال شما مهم است، این است که بیشتر مردم آن را ابزاری برای تغییر مسالمت‌آمیز می‌دانند. اما ابزارهای ترامپ برای مدیریت اعتراض‌ها کمی بی‌رحمانه بوده و دلهره در چهره وی مشخص است.

اعتراض‌ها موقعیت ترامپ را با آسیب جدی مواجه کرده است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا تاکید کرد: من فکر می‌کنم اعتراض‌ها موقعیت ترامپ را با آسیب جدی مواجه کرده است و واکنش ترامپ به اعتراض‌ها شرایط را برای وی سخت کرده است.   

ترامپ در ماجرای انتقال نفت ایران به ونزوئلا عقب‌نشینی کرد

وی هم چنین در مورد توافق میان ایران و ونزوئلاو دور زدن تحریم‌های ازسوی کشورمان بدون توجه به تهدیدهای آمریکا گفت: بدیهی است که این توافق به هر دو کشور کمک می‌کند ، هر دو با مشکلات اقتصادی بسیار عمیقی روبرو هستند. انتقال نفت ایران به ونزوئلا یک شکست برای آمریکا بود زیرا ایالات متحده با آن مخالفت داشت، اما دولت ترامپ  مواظب بود تهدیدات خود را کاملاً مبهم نگه دارد. این بدان معنی است که با توجه به اینکه عقب‌نشینی کرد اما تلاش کرد به شهرت خود آسیب نرساند.

بایدن به دنبال نسخه تقویت شده برجام است

جرویس در مورد آینده برجام گفت: فکر می‌کنم بایدن به احتمال زیاد پیروز انتخابات نوامبر شود و به دنبال نوعی نسخه تقویت شده این توافق باشد. امیدوارم وی موفق شود، اما موانع هر دو طرف بسیار زیاد است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترامپ مدعی است که دشمن مردم ایران نیست، گفت: او در حرف می‌گوید نمی‌خواهد مردم ایران را مجازات کند، بلکه می‌خواهد دولت را به سمت میز مذاکره سوق دهد اما من شک دارم که تحریم و فشار برای رسیدن به این هدف مؤثر باشد و فکر می‌کنم ادعای وی در این خصوص خصمانه باشد.

متحدان آمریکا اجازه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی را نخواهند داد

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا هم چنین در مورد تلاش ترامپ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: این را قبول دارم که این منطق عجیب است؛ یعنی سعی کنید از بندی از برجام استفاده کنید در حالیکه خود از آن خارج شدید. من به هیچ وجه مطمئن نیستم که متحدان آمریکا اجازه این کار را بدهند، مطمئناً چین و روسیه چنین اجازه‌ای به آمریکا نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز