خبرگزاری کار ایران

رییس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران:

شأن قضاوت با تمامی مشاغل تفاوت خاص دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۳۳۹

رییس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران گفت: شأن قضاوت با تمامی مشاغل تفاوت خاص دارد و در مسند قضا توصیه و روایاتی فراوانی از ائمه معصوم(ع) وجود دارد که نشان دهنده اهمیت قضاوت در جامعه اسلامی است.

به گزارش ایلنا، طی مراسمی با حضور مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران ، آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان قرچک برگزار شد.

اسماعیل حسن‌زاده، رییس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران در این مراسم گفت: شهرستان قرچک بدلایل زیادی از جمله کشاورزی و صنایع بسیار با اهمیت و استراتژیک و دارای حساسیت های ویژه ای است که  یکی از آنها وجود مردم ولایتمدار و انقلابی است که شهدای والا مقامی را در تاریخ  ۱۵ خرداد تقدیم انقلاب اسلامی نمودند و بدین جهت خدمت به مردم شریف شهرستان قرچک عبادت محسوب می گردد.

وی افزود: شان قضاوت با تمامی مشاغل تفاوت خاص دارد و در مسند قضا توصیه و روایاتی فراوانی از ائمه معصوم(ع) وجود دارد که نشان دهنده اهمیت قضاوت در جامعه اسلامی است. 

وی در این زمینه تصریح کرد: زمانی قاضی در رسیدگی به دعاوی نتیجه عالی را دریافت می کند که با تدبر، تامل و سعه صدر سخنان طرفین پرونده را خوب شنیده باشد و آنگاه مبادرت به اخذ تصمیم و انشاء رای می نماید و اوج کمال قضاوت سازش بین طرفین پرونده می باشد. 

امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: در کلام الهی و روایات معصومین(ع) خداوند متعال فرموده که اهل عدالت را دوست دارد و حصول این امر شرایط خاص خود را دارد؛ چرا که هر عمل و شغلی شیوه و روش خاص خود را دارد و عمل به قانون یک اصل در قضاوت می باشد.

حجت الاسلام و المسلیمن اسماعیلی در عین حال افزود: اخلاق در تمامی کارها شرط لازم است، حتی در میدان جنگ هم نباید از شرط انسانیت خارج شویم و نتیجه کار قضاوت امنیت، آرامش و سلامت در جامعه است و این خروجی باید مد نظر همه ما باشد.

وی تصریح کرد: به لطف الهی همدلی خوبی بین نهادهای مختلف این شهرستان وجود دارد و تمام فعالیت ها بخشی از  برنامه های اجرایی است؛ اما برخی امور مهم تر از مقدمه آن است مانند پیشگیری از وقوع جرم که از خود رسیدگی به جرائم مهم تر است و این پیشگیری به تنهایی کار قاضی نیست؛ بلکه همه باید به نوعی در این امر دخیل و در آن مشارکت داشته باشند. 

فرماندار قرچک در این مراسم گفت: امروز در سایه تلاش‌های رئیس قوه قضائیه، شاهد دمیده شدن روح امید در جامعه اسلامی در مبارزه با ظلم و فساد هستیم که قطعا این مهم، در سطوح پائین و شهرستان‌ها نیز باید با جدیت دنبال شود.

خطیبی افزود: تصمیمات جدی رئیس قوه قضائیه باعث شده تا مقابله با فساد به اولویت تمامی مسئولان حتی در شهرستان‌های کوچک تبدیل شود و قطعا با این رویکرد، مسئولان نیز از پشتوانه قانونی بیشتری در این مهم برخوردار می‌شوند.

در این مراسم که در کانون فرهنگی تربیتی ملائک برگزار شد اسماعیل حسن زاده رییس حوزه ریاست کل و احسان مظفری معاون منابع انسانی دادگستری کل استان تهران، برخی روسا و دادستانهای شهرستان های تابعه استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه، بهمن خطیبی فرماندار، بخشدار و دیگر مسئولین اجرایی و نظامی محلی حضور داشتند.

گفتنی‌است: در خاتمه مراسم فریدون محمدی با دریافت ابلاغ قضایی خویش بعنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان معرفی  و از خدمات حجت‌الاسلام محمد جواد مرتضائیان تقدیر بعمل آمد./ پایان خبر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز