خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام در صحن علنی:

در هر اتاق مجلس عده‌ای در حال برگزاری انتخابات هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۶۳

نماینده ایلام با بیان اینکه نگران این مجلس هستم گفت:این مجلس نباید به مسیر مجالس دیگر برود اما وارد هر اتاقی در مجلس می‌شویم عده‌ای نشسته‌اند و دارند انتخابات برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، «سارا فلاحی» نماینده ایلام در مجلس با تذکری در جلسه علنی، اظهارکرد:  طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نظامی بر پایه ایمان به کرامت و ارزش والای انسان است و دولت هم موظف است امکانات ‌خود را برای رفع تبعیض به کار ببندد. پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه نیز باید طبق ضوابط اسلامی شکل بگیرد.

وی افزود: به دلیل اجرا نشدن این قوانین، امروز با به خطر افتادن امنیت انسانی در جامعه یعنی رهایی از نیاز و ترس و هراس به واسطه ناکارآمدی برخی مسئولان مواجه هستیم. فرهنگیان نگران نظام رتبه‌بندی، بازنشستگان نگران همسان‌سازی، بازنشستگان مناطق جنگی نگران گرفته شدن حق مناطق جنگی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی نگران آزمون ورودی، معلمان حق‌التدریس، آزاد و غیرانتفاعی و کارمندان آینده شغلی‌شان هستند و از دیگر سو افرادی هم که سهام عدالت دریافت نکردند نگران هستند.

فلاحی تصریح کرد: در همین مجلس شورای اسلامی نمایندگان حوزه‌های انتخابیه کوچک‌تر نگران هستند که بازی‌های سیاسی و اقتصادی را به حوزه‌های انتخابیه واگذار کنند که نمایندگان بیشتری دارند.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد نفت و گاز کشور در غرب، زیرزمین استان ماست اما نه پول آن به جیب مردم می‌رود و نه سرمایه‌اش در بانک‌ها به گردش می‌آید نه استخدام و مدیریت آن دست استان است، دلیل آن هم کم بودن تعداد نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم با بیان این‌که تذکرات نمایندگان نباید صرفا به دولت‌ها باشد، اظهار کرد: رهبری در پیام‌شان به مجلس شورای اسلامی از نمره عدالت ابراز نگرانی کردند من نگران این مجلس هستم. ما وظیفه‌ نظارتی داریم و ادعای انقلابی‌گری کردیم اما در چند وقت اخیر در مجلس شورای اسلامی عده‌ای صرفا کاغذ به دست در حال فراکسیون‌سازی هستند. اگر برای افزایش رزومه آمده‌اند تکلیف را مشخص کنند. ما در مجلس قرار است قوانین مزاحم را برداریم و قوانین فاقد اولویت را اصلاح کنیم و نظارت صحیح، کارشناسانه و شجاعانه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این همه در مملکت حرف مفت می‌زنند بگذارید ما در مجلس شورای اسلامی چند حرف حساب بزنیم. متاسفانه نظارت که باید از مجلس شروع شود شروع نشده، من می‌خواهم این مجلس به مسیر مجالس دیگر نرود ما باید کار اساسی انجام دهیم. وارد هر اتاقی در مجلس می‌شویم عده‌ای نشسته‌اند و دارند انتخابات برگزار می‌کنند.

نماینده ایلام خاطر نشان کرد: اگر ما می‌گوییم ماشین آخرین سیستم سوار نمی‌شویم و اشرافی‌گری نمی‌کنیم نباید در مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به پست در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها مفاخره برگزار کنیم، امیدوارم مجلس شورای اسلامی مسیرش را به درستی انتخاب کند؛ زیرا مردم به مجلس امید بسته‌اند. امیدوارم با تورم، قانون، فراکسیون و کارهای بیخودی در مجلس مواجه نباشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز