خبرگزاری کار ایران

​رئیس‌کل دادگستری گلستان دستور داد؛

تکلیف دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکشبرای برخورد با برگزارکنندگان تورهای گردشگری در گلستان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۱۰۷

​رئیس‌کل دادگستری گلستان از دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش خواست که با کسانی که به بهانه گردشگری، اصالت‌های فرهنگی بومی منطقه را تهدید می‌کنند، برخورد کنند.

به گزارش ایلنا،‌ هادی هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری گلستان از دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش خواست که با کسانی که به بهانه گردشگری، اصالت‌های فرهنگی بومی منطقه را تهدید می‌کنند، برخورد کنند.

وی افزود: گلستان یکی از استان‌های غنی کشور در زمینه طبیعت‌گردی و فرهنگ بومی است اما اخیراً گزارش شده است عده‌ای در قالب تورهای گردشگری و بومگردی اقداماتی انجام می‌دهند که عملاً سبب تضعیف و مخدوش شدن فرهنگ ایرانی و اسلامی زیست‌بوم گلستان می‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: این موضوع علاوه بر نگرانی مجموعه فرهنگی استان، موجب نگرانی و واکنش مردم منطقه شده است.

هاشمیان گفت: دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش را مکلف کردیم این موضوع را بررسی و با عوامل و مسئولانی که قصور کرده‌اند برخورد کنند.

وی بیان کرد: آداب، رسوم و آیین بومی مردم استان زمینه جذب گردشگر است و ما وظیفه داریم از این فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در برابر کسانی که آتش به میراث معنوی گلستان می‌زنند، محافظت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز