خبرگزاری کار ایران

امروز؛

مصوبه حذف ۴صفر از پول ملی در هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۸۳۰

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و به ریاست آیت الله آملی لاریجانی عصر امروز ۲۰ خرداد تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا،در  نشست امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام  بررسی انطباق اصلاحیه ماده یک قانون پولی و بانکی کشور با سیاست‌های کلی نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع مبنی بر مغایرت ماده واحده اصلاحی با بندهایی از سیاست‌های کلی برنامه ششمتوسعه و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه شد.

در ادامه عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ضرورت‌های حذف چهار صفر از پول ملی، کاهش هزینه‌های چاپ اسکناس و کاهش بار روانی منفی ناشی از نسبت پول ملی فعلی با ارزهای رایج را از عمده نتایج این مصوبه دانست.

بر اساس این گزارش اعضای هیئت عالی نظارت، پس از بحث‌های موافق و مخالف این مصوبه را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانستند.

در ادامه این جلسه مصوبه "توسعه‌ی منطقه آزاد تجاری - صنعتی گیلان (انزلی) " مطرح گردید که پس از ارائه گزارش کمیسیون نظارت مجمع و دفاعیات مسئولان شورای عالی مناطق آزاد تجاری این مصوبه مغایر بندهای ۱۱ و ۱۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شناخته شد و مقرر گردید برای ارجاع به مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان اعلام گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز