خبرگزاری کار ایران

ربیعی در پاسخ به ایلنا:

کارگران ساختمانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند/ کمک‌های معیشتی به کسانی که بیمه نبودند، تعلق گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۰۹۶

سخنگوی دولت درباره اقداماتی که درباره کارگران ساختمانی صورت گرفته است با اشاره به مصوبه ستاد اقتصادی دولت، گفت: کارگران ساختمانی بیمه خواهند شد و البته کمک‌های معیشتی دوران کرونا به افرادی که بیمه نبودند، تعلق گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» سخنگوی دولت در نشست خبری امروز ۱۹ خردادماه ۹۹ خود در پاسخ به سوال ایلنا درباره شرایط کارگران ساختمانی و آسیبی که کرونا به‌ آنها زد و اینکه حتی غرامتی هم دریافت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم حق معیشتی که بنا بود سه میلیون نفر دریافت کنند را به افرادی بدهیم که هیچ جا بیمه نداشته‌اند.

ربیعی افزود: متناسب با پولی که سازمان هدفمندی می‌دهد، این کارگران باید بیمه شوند اما علی‌رغم اینکه این پول تامین نشده، بیمه کردن این افراد ادامه دارد و تأمین اجتماعی بیمه کردن آنها را منوط به تأمین پول از سازمان هدفمندی نکرده است.

وی با بیان اینکه تصمیمی در ستاد اقتصادی گرفته‌ایم که به ستاد مدیریت مقابله با کرونا برای تصویب ارسال خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه به افرادی بیمه تعلق می‌گیرد که سه درصد از سهم بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت شده باشد، با این تصمیم بیمه بیکاری شامل این دسته از کارگران هم خواهد شد. این مصوبه در قالب کمک معیشتی به کارگران بیکار شده در دوران کرونا اجرایی می‌شود که تحت ساز و کارهای صندوق بیمه بیکاری استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز