خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

سوئیس مذاکره‌کننده بین ایران و آمریکا برای آزادی زندانیان بود/ منتظر نتیجه انتخابات آمریکا نیستیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۲۴

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه سوئیس مذاکره‌کننده میان ایران و آمریکا برای آزادی زندانیان دو کشور بودند، گفت: هیچ وقت منتظر تحولات داخلی در آمریکا و اینکه نتیجه انتخابات چه خواهد شد، نبوده‌ایم و نخواهیم ماند.

به گزارش ایلنا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، گفت: این تبادلات از بعد انسانی است. چند تن از اتباع ما به دلایل واهی و غیرقانونی در آمریکا گروگان گرفته شدند، به این بهانه که تحریم‌های آمریکا را دور زده و نقض کردند.

وی با بیان اینکه از نظر ما چنین اتفاقی نیفتاده و ضمن اینکه تحریم‌های آنها غیرقانونی و بی مبنا است، افزود: در این مدت سعی کردیم از همه توان خود و با کمک دولت سوئیس استفاده کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن تشکر از دولت سوئیس، تاکید کرد: مسئولیت مذاکره را در این زمینه دولت سوئیس بر عهده داشت و هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفت، رایزنی‌ها و گفتگوها از طریق دولت سوئیس انجام گرفت که منجر به آزادی شد.

موسوی افزود: اگر امکان باشد و این آمادگی کماکان در دولت سوئیس باشد، آمادگی داریم بقیه ایرانی‌هایی که در بند آمریکا هستند را آزاد و به میهن برگردانیم.

وی عنوان کرد: مسائل داخلی آمریکا خیلی برای ما مهم نیست، آنچه برای ایران مهم است عمل دولت‌های مختلف آمریکاست که متأسفانه در سال‌های گذشته عملی که باعث شود جمهوری اسلامی و ملت ایران اعتمادشان جلب شود، مشاهده نکردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیوار بی اعتمادی هنوز بین ایران و آمریکا وجود دارد، تصریح کرد: ترامپ مسئله داخلی خودش و بحث انتخابات را دارد و بحث انتخابات مسئله داخلی آمریکایی‌هاست. هیچ وقت منتظر تحولات داخلی در آمریکا و اینکه نتیجه انتخابات چه خواهد شد نبوده ایم و نخواهیم ماند.

وی با بیان اینکه ما میز مذاکره را ترک نکردیم، خاطرنشان کرد: آنها در قالب ۵+۱ در برجام حضور داشتند. آنها میز مذاکره را ترک کرده و تعهدات خودشان و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را نقض کردند و فکر نمی‌کنیم با ماندن یا رفتن او (ترامپ) تحول خاصی رخ دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: برای ما عمل آمریکا به تعهداتش مهم است و گفتار اصلاً مهم نیست که تاکنون نشان داده به تعهداتش عمل نکرده است.

موسوی گفت: شرطی را مقامات عالی‌رتبه ما عنوان کردند که اگر آمریکا توبه کند و به برجام برگردند و خساراتی که به ملت ایران زده جبران و تحریم‌های ظالمانه را بردارند، آنها می‌توانند دوباره در قالب چارچوب برجام و ۱+۵ حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز