خبرگزاری کار ایران

نجابت در تذکر آئین‌نامه‌ای:

اعتبارنامه‌های مورد اعتراض نمایندگان در صحن علنی رأی‌گیری شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۵۸

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: براساس ماده ۲۹ آئین‌نامه داخلی مجلس تائید یا رد اعتبارنامه نمایندگان باید براساس اصل ۹۳ قانون اساسی در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح الله نجابت در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی، با استناد به تبصره یک ماده ۲۸ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: در این تبصره شعب موظف است عدم رسیدگی شورای نگهبان به موضوع مورد اعتراض را احراز کند، درحالیکه این امر اتفاق نیفتاده است و براساس نامه ارسالی از سوی شورای نگهبان، موضوعات جدیدی مطرح شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس ماده ۲۹ آئین‌نامه داخلی مجلس تائید یا رد اعتبارنامه نمایندگان باید بر اساس اصل ۹۳ قانون اساسی در مجلس بررسی و تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار کرد: از آنجا که من به اعتبارنامه آقای دلخوش معترض هستم، این موضوع باید از دستور کار خارج شود تا نظر شورای نگهبان درباره آن اعلام شده و در مجلس رأی‌گیری صورت گیرد در غیر اینصورت تخلف آئین‌نامه‌ای صورت گرفته است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده، گفت: یادداشتی درباره اعتبارنامه برخی از نمایندگان به دست آمده که در جلسه امروز هیات رئیسه بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز