خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در صحن مجلس:

عطش کنونی خرید سهام از سوی مردم هم دارای تهدید و هم فرصت است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۴۲۶

نماینده مردم کرمان در مجلس یازدهم تاکید کرد: عطش کنونی خرید سهام از سوی مردم هم دارای تهدید و هم فرصت است، بنابراین دولت باید در شرایط کنونی بخش عمده‌ای از سهام شرکت‌هایش را در بورس عرضه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسئولان اقتصادی درباره وضعیت کشور، گفت: امروز اولویت اصلی کشور اصلاح ساختار اقتصادی بوده و در این حوزه مأموریت وزارت اقتصاد حائز اهمیت است. یکی از محورهای مهم اصلاح ساختار اقتصادی کشور، مولدسازی دارایی دولت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار ما از وزارت اقتصاد و امور دارایی این است که در این رابطه برنامه مشخص ارائه کند، براساس آمارها مجموعه دارایی‌های دولت حدود ۷ هزار هزار میلیارد تومان است، حال اگر ۱۰ درصد از این دارایی‌ها به بخش مولدسازی اختصاص داده شود، مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام مالیاتی کشور، گفت: معافیت‌های مالیاتی، ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی از جمله اقداماتی است که باید در دستورکار قرار گیرد، از این رو انتظار است که وزارت اقتصاد اجرای طرح جامع مالیاتی را مورد توجه قرار دهد، زیرا این طرح به صورت کامل اجرایی نشده و قطعا با این اقدام می‌توان از فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد، زیرا براساس آمارها در شرایط کنونی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

پورابراهیمی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی است، در مجلس دهم اقداماتی همچون مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد صورت گرفت و انتظار این بود که وزارت اقتصاد در این رابطه همکاری کند از این رو در شرایط کنونی این وزارتخانه باید با همکاری کمیسیون‌های تخصصی این موضوع را در دستورکار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه عطش کنونی خرید سهام از سوی مردم هم دارای تهدید و هم فرصت است، گفت: دولت باید در شرایط کنونی بخش عمده‌ای از سهام شرکت‌هایش را در بورس عرضه کند به ویژه شرکت‌های وابسته به بانک‌های دولتی، در شرایط کنونی این سوال پیش می‌آید که چرا بانک ملی مجموعه سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی را واگذار نمی‌کند و از بنگاه‌داری خارج نمی‌شود، چرا بانک سپه مجموعه سرمایه‌گذاری امید را واگذار نمی‌کند. پیشنهاد من این است که عرضه سهام شرکت‌های دولتی باقیمانده، پروژه‌های جدید دولتی و سهام شرکت‌های مربوط به بانک‌های دولتی مورد واگذاری قرار گیرد و می‌توان از منابع آن در جهت تقویت عرضه در نظام بازار سرمایه استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز