خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی سفیر ایران با وزیر کشاورزی برزیل

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۰۷۹

سفیر ایران در برزیل در گفت و گو با وزیر کشاورزی برزیل بر تداوم و گسترش روابط تجاری تاکید کرد.

به گزارش حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا، در گفت‌وگو با «ترزا کریستینا»، وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل، درباره چگونگی تداوم و پیشبرد همکاری‌های دو کشور در بخش کشاورزی و دامی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این گفت‌وگو که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد، قریبی با اشاره به جایگاه تجارت محصولات کشاورزی در روابط دوجانبه، بر علاقه‌مندی ایران به پی‌ریزی یک روابط اقتصادی بلند مدت از طریق ایجاد یک چارچوب جامع و همکاری تجاری متوازن و پایدار تاکید کرد .

 ترزا کریستینا وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل نیز در این دیدار، ایران و برزیل را دو کشور دوست با سابقه طولانی همکاری به ویژه در بخش کشاورزی توصیف کرد و بر اراده وزارت خانه متبوع خود جهت کمک به اهداف مورد نظر در توسعه روابط و همکاری های در این عرصه تاکید کرد.

بخش عمده روابط تجاری  ایران و برزیل شامل محصولاتی همچون ذرت، سویا، کنجاله سویا، گوشت و شکر می‌شود که اقلام صادراتی از برزیل به ایران است. صادرات برخی اقلام مورد استفاده در کشاورزی ازجمله  کودهای شیمیایی از ایران عمده صادرات ایران به برزیل است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز