خبرگزاری کار ایران

غلامرضا انصاری:

برای ایرانیان خارج از کشور دسترسی به بورس ایران ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۳۱۱

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: باتوجه به جذابیت‌های بورس در ماه‌های اخیر این که چه راه‌هایی برای سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور در بورس ایجاد شود در دست پیگیری است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه درباره راهکارهای این وزارتخانه برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، گفت: خوشبختانه علی رغم همه مشکلات بازار ایران برای همه سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور جذاب است.

وی با اشاره به این که موضوع سرمایه گذاری برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف یکی از دغدغه‌های ماست، افزود: این که چگونه زمینه و مشوق‌های لازم را برای جذب سرمایه گذاری در منطقه خود داشته باشیم و رقابتی در این راستا ایجاد شود پیشنهادهایی برای ارائه تسهیلات در این زمینه ارائه کردیم که این موارد در جلسات مختلف در حال بحث و بررسی است.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه اضافه کرد: نکاتی مانند نقل و انتقال پول اگر سرمایه گذاران بخواهند سرمایه‌های خود را اضافه و یا خارج کنند و اینکه چه راه‌هایی در این زمینه وجود دارد در دست بررسی است، همچنین درجلسات سرمایه گذاری که با معاونت وزارت امور اقتصاد و دارایی داریم به دنبال آن هستیم که ایرانیان خارج از کشور بتوانند در این زمینه ورود بیشتری داشته باشند.

انصاری اظهار داشت: باتوجه به جذابیت‌های بورس در ماه‌های اخیر این که چه راه‌هایی برای سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور در بورس ایجاد شود در دست پیگیری است.

وی با اشاره به درخواست برخی کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ارقام کوچک در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ایران گفت: امیدواریم این سرمایه گذاری‌ها را به زودی به مرحله اجرایی درآوریم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه با اشاره به بازگشایی مرزهای کشورمان با همسایگان گفت: در شرایط فعلی مرز ترکمنستان تا اواخر هفته آینده بازگشایی و مشکل محدودیت تردد کامیون داران در مرز ما با ترکیه نیز به زودی رفع می‌شود.

انصاری با بیان این که وضعیت ویروس کرونا در کشورهای مختلف بسیار متغیر است، افزود: با توجه به افزایش آمار ویروس کرونا در کشورها اولین منطقه‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد مرزهای مشترک کشورها است.

وی تاکید کرد: یکی از مرزهایی که در آنجا با مشکلات جدی روبرو بودیم مرز مشترکمان با کشور ترکمنستان بود که با پیگیری‌های به عمل آمده و پیش‌بینی‌های دو کشور مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا اواخر هفته آینده چهار نقطه مرزی ما با این کشور (ریلی - جاده‌ای) به زودی باز می‌شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه ادامه داد: مرزهای ایران با کشورهای عراق و افغانستان با نظارت‌های بهداشتی باز و مرز مشترک مان با کشور پاکستان نیز تا حدودی فعال است و با کشور ترکیه نیز از لحاظ ریلی، با مشکل کمتری روبه رو هستیم، اما از نظر کامیون محدودیت‌هایی ایجاد شده که به زودی رفع خواهد شد.

انصاری گفت: هم اکنون دغدغه‌ای درباره فعال بودن مرزها نداریم و با تغییر شرایط کرونا طبیعتاً فعالیت مرزها متأثر خواهد شد و با موفقت نامه‌های بهداشتی با کشورها با اطمینان کامل رفت و آمد با ثباتی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز