خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خبر داد؛

بازگشایی مرزهای بازرگان و هابور/تجارت ایران و ترکیه توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۳۰۰

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اعلام خبر بازگشایی مرزهای بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه، از افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دو طرف خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه با اشاره به اعلام خبر بازگشایی مرزهای بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه، از افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دو طرف خبر داد و گفت: علاوه بر تداوم تبادلات کالا از مسیر ریلی، ترددهای جاده‌ای نیز سهم قابل توجهی در افزایش تبادلات تجاری دو کشور ایفا خواهد کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با ابراز خرسندی از اینکه شیوع بیماری کرونا نتوانسته وقفه‌ای در گسترش مناسبات ایران و ترکیه ایجاد کند، افزود: امیدوارم در بستر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مناسبات تجاری دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

در ادامه رایزنی‌های مقامات ایرانی و ترکیه‌ای در خصوص تبادلات تجاری، امروز خانم پکجان، وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد که مرزهای بازرگان و هابور به زودی بازگشایی خواهند شد و با توجه به بازگشایی این مرزها تبادلات تجاری و کالایی دو کشور، به شکل قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

خانم پکجان در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای، با تقدیر و تشکر از همکاری دولت ایران در طراحی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی که منجر به بازگشایی مرزها و افزایش تبادلات تجاری شده است، اظهار امیدواری کرد که با تداوم این روند، بازگشت سطح مناسبات و مبادلات تجاری دو کشور، به وضعیت پیش از شیوع بیماری کرونا، تسریع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز