خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کوئینز بلفاست در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به فکر عواقب انسانی تحریم‌ها باشیم/ بالا رفتن تعداد مبتلایان کرونا نگران‌کننده است/ اکنون زمان مشارکت در انتقال تجربیات و کمک به یکدیگر است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۸۸۸

استاد حقوق بین الملل با ابراز نگرانی از موج جدید کرونا تاکید کرد که ترامپ باید دشمنی‌ها را کنار بگذارد.

کولین هاروی (Colin Harvey) استاد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر دانشگاه کوئینز بلفاست ایرلند شمالی است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد بحران شیوع کرونا در ایران و جهان پرداخته است.

بالا رفتن تعداد مبتلایان نگران‌کننده است

بحران فعلی مستلزم همکاری بین‌المللی و همبستگی جهانی است

کولین هاروی در ابتدا با ابراز نگرانی از شیوع مجدد کرونا در ایران گفت: کرونا بحرانی جهانی است که همه کشورها را در برگرفته است. بالا رفتن تعداد مبتلایان نگران‌کننده است. بحران جهانی فعلی که در پی کرونا ایجاد شده است، مستلزم همکاری بین‌المللی و همبستگی جهانی برای مقابله با این بیماری است.

 هیچ کس در جهان نباید از حق سلامت و رفاه محروم شود

سلامتی مردم نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی باشد

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تامین امنیت، رفاه و سلامت همه مردم در جهان گفت: امنیت و رفاه مردم در همه جا باید در اولویت دولت‌ها و جهان باشد، حق زندگی و حق سلامت دو موضوع مهم و ضروری است و نباید هیچ کس از آن در هیچ جای جهان محروم شود. سلامت مردم ایران نباید نادیده انگاشته شود. سلامت نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی باشد.

اکنون زمان مشارکت در انتقال تجربیات و کمک به یکدیگر است

استاد دانشگاه کوئینز بلفاست ایرلند شمالی در ادامه با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: در حال حاضر ضروری است که دولت‌ها با پیوستن به جنبش جهانی همبستگی، همکاری و تعامل با همه‌گیری کرونا  مقابله کرده و به حل این بحران‌ها کمک کنند و خواهان لغو تحریم‌‌ها شوند. جهان در این شرایط باید در کنار هم باشد. اکنون زمان مشارکت در انتقال تجربیات و کمک به یکدیگر است.

الان زمان تحریم اعمال سیاست‌های محرومت‌زا نیست

کولین هاروی یادآور شد: بنابراین من با تمام کسانی که خواستار همبستگی جهانی هستند، در این زمان موافقم و تأکید می‌کنم که این زمان، زمانی برای تحریم و دشمنی و اعمال  سیاست‌های محرومیت‌زا نیست.

تداوم شرایط بد کرونا در هر جایی از جهان خطری برای کل جهان است

وی افزود: این بحران جهانی در سلامت  عمومی، مساله‌ای در حوزه حقوق بشر است که باید در راستای مقابله با این ویروس تلاش صورت گیرد. اکنون زمان همکاری است نه تحریم تداوم شرایط بد در هر جایی از جهان خطری برای کل جهان است.

استاد دانشگاه کوئینز بلفاست ایرلند شمالی با توصیه به ترامپ گفت: وقت آن است که این تحریم‌ها را برداریم و به فکر عواقب انسانی تحریم‌ها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز