خبرگزاری کار ایران

نوبخت پس از ارائه گزارش وضعیت اقتصادی مطرح کرد؛

افزایش ۹ برابری پرداختی مستمری‌بگیران از سال ۹۲ تاکنون/ نمایندگان ایده‌آل‌های خود را با توجه به مقدورات دولت بیان کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۷۶۱

رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن مجلس گفت: برای اشتغال روستایی و عشایری، جهش تولید و آمایش سرزمینی برنامه داریم که اسناد بسیاری از آمایش‌های سرزمینی تصویب شده و یا تا ماه آینده تصویب می‌شود و سند ملی آن تحویل نمایندگان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از ارائه گزارش وضعیت اقتصادی کشور که از سوی نمایندگان در نشست امروز صورت گرفت در پاسخ به برخی از این اظهارات به موضوع رسیدگی به محرومان و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: برخی نمایندگان اعلام کردند مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش نیافته است در حالی که در سال ۹۸ این میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و دولت ۲۴۰ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با بیان اینکه ۷۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ایثارگران معسر اختصاص دادیم که این میزان در سال ۹۹ به ۱۰۷۰ میلیارد تومان رسید، اظهار داشت: برای کاهش فقر مطلق نیز در سال ۹۶، ۴ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۷، ۷ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۸، ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۵ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان تخصیص دادیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون پرداختی مستمری‌بگیران ۹ برابر شده است، عنوان کرد: دولت نسبت به محرومان و مستضعفان به شدت توجه دارد چنانچه در سال گذشته ۱۰ هزار واحد کپر را تبدیل به خانه کرده و کلیدهای آن را در جریان سفر به جنوب کرمان به این خانواده‌ها دادیم، همچنین در استان خراسان جنوبی مسکن جدید ساختیم و دو روز گذشته کلید ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی را در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان تحویل دادیم.

نوبخت در ادامه تصریح کرد: همچنین در حال احداث ۸۱ هزار واحد مسکونی برای محرومان هستیم و ۴۰ هزار واحد نیز برای محرومان روستایی در دست احداث داریم.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به سفرهای استانی هفتگی خود یادآور شد: این سفرها با اولویت استان‌های محروم است و به آنها توجه ویژه داریم و در این مسیر به موضوع مسکن و مستمری محرومان بسیار توجه می‌کنیم، چنانچه تعداد خانوارهای تحت پوشش از سال ۹۲ که حدود دو میلیون خانوار بود در سال ۹۴ به حدود ۳ میلیون خانوار افزایش یافته است لذا شرافت دولت در خدمت به محرومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه رونق تولید نیاز به برنامه دارد، عنوان کرد: در گزارش خود ۵ برنامه را برای این موضوع شرح دادم که برنامه اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است و برای اشتغال روستایی و عشایری، جهش تولید و آمایش سرزمینی برنامه داریم که اسناد بسیاری از آمایش‌های سرزمینی تصویب شده و یا تا ماه آینده تصویب می‌شود و سند ملی آن تحویل نمایندگان خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان با اشاره به تلاش‌های دولت علیرغم شرایط سخت خاطرنشان کرد: دولت پرداخت‌های خود را انجام می‌دهد و در طی مسیر خود نیاز به همکاری مجلس دارد لذا درخواست داریم نمایندگان ایده‌آل‌های خود را با توجه به مقدورات دولت بیان کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز