خبرگزاری کار ایران

مصری در تذکر شفاهی:

یک ریال به حقوق مستمری‌بگیران و رزمندگان معسر اضافه نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۷۶۰

نماینده مردم کرمانشاه گفت: از سال ۹۷تا ۹۹ یک ریال به مستمری بگیران و حقوق رزمندگان معسر اضافه نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا مصری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: جناب آقای دکتر نوبخت؛ تمام تنگناها و مشکلات و مسائلی که کشور در رابطه با نقدینگی دارد؛ همه را قبول داریم.

وی ادامه داد: تامین منابع را قبول داریم، محدودیت‌ها را قبول داریم، اما آخرین بار هم ۴ هفته پیش خدمت آقای نوبخت رسیدم، جمله‌ای از حضرت امام عرض کردم. امام فرموند که کسانی که در طول تاریخ محرومیت کشیدند، نباید در جمهوری اسلامی محرومیت بکشند.

مصری تاکید کرد: سال گذشته ما به تبصره ۱۴ در قانون بودجه، ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اضافه کردیم که ۲۰ درصد به حقوق مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی برای سال ۹۸ اضافه شود. از فروردین ۹۸ بنده خدمت شما، همکاران شما، وزرای محترم، وزیر تعاون هر چه جلسه گذاشتیم یک ریال به حقوق محرومین اضافه نشده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که ۱۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه پول برای آن لحاظ شده بود. امسال در سال ۹۹ همان عدد سال ۹۷ از محل تبصره ۱۴ حقوق به محرومان داده می‌شود. همیشه می‌گویم اگر نیست برای هیچکس نباشد، بارها می‌گویم اگر نیست، حقوق بنده را به عنوان نماینده پرداخت نکنید و به حقوق من اضافه نکنید، اما یک ریال به حقوق محرومان اضافه نشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مطرح کرد: رزمندگان معسر ، کسانی که جانشان را در جبهه‌ها دادند، هدیه کردند به انقلاب، ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. امسال هم یک ریال به حقوق رزمندگان معسر اضافه نشد، رزمنده معسر کسی است که ۶ ماه تا ۵ سال در جبهه‌ها خدمت کرده است و الان در عسر و حرج است، یعنی خود سپاه تحقیق کرده و می گوید که این هیچ شغل و درآمدی ندارد و پیر و از کار افتاده شده است و با ۷۵۰ هزار تومان در ماه باید زندگی کند و دفترچه بیمه ندارد.

وی تاکید کرد:  اعتقاد من این است که بسیاری از مشکلات که برای کشور ما ایجاد می‌شود از بی‌اعتمادی به محرومان است. حق محرومان را نمی‌دهیم و مرتب گرفتار مشکلات می‌شویم. امیدوارم آقای نوبخت حداقل در این جلسه علت عدم افزایش حقوق محرومان و رزمندگان معسر را به صحن علنی مجلس گزارش دهند.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق مستمری بگیران از سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ را برای اطلاع آقای همتی و رئیس مجلس و نمایندگان قرائت می‌کنم، گفت: مستمری یک نفره از تبصره ۱۴ سال ۹۷، ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان. سال ۹۸، ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان، سال ۹۹، ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان.

مصری ادامه داد: مستمری ۲ نفره در سال ۹۷، ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان. در سال ۹۸، ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و در سال ۹۹، ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، مستمری ۳نفره عینا ۲۸۹، ۴ نفره ۳۸۴، ۵ نفره ۴۱۶ هزار تومان. در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ یک ریال به مستمری بگیران اضافه نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز