خبرگزاری کار ایران

نوباوه در نطق میان دستور:

در سال‌جاری سیب زمینی و پیازهای تولید شده را به چهارپایان دادند/ قوه قضائیه از نقش اطلاعات سپاه بیشتر استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۷۵۵

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه در بحث مبارزه با فساد حرکات خوبی کرده اما از نقش اطلاعاتی-امنیتی، اطلاعات سپاه باید بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نوباوه وطن در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنم که توفیق نوکری و خدمت به ملت بزرگ ایران که بزرگترین ملت تاریخ ساز جهان هستی هستند و در آینده نیز خواهند بود به امثال بنده عنایت کرد، گفت: با توجه به مشکلات اساسی کشور، برخی از مسائل کلان باید از ابتدای حرکت در مجلس مورد توجه نمایندگان قرار گیرد لذا نگاه کلان نگری باید در اولویت همه نمایندگان پارلمان باشد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراموشی موضوعات کلان کشور آسیب‎‌زا است، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم نیاز تولید برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، با توجه به بازار گسترده اطراف کشور، خریدار به اندازه کافی وجود دارد.

وی افزود: ما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری افزایش تولید را مورد توجه قرار دادیم و جهش تولید را هم مطرح کردیم اما آیا صرفا با شعارهایی که سازمان‌های دولتی سر می‌دهند یا لوگویی که صدا و سیما در کنار برنامه‌ها قرار داده، محقق می‌شود. تحقق جهش تولید نیاز به برنامه کلان دارد.

نوباوه یادآور شد: یک جریان و نظام هماهنگ در بحث افزایش و جهش تولید نیاز داریم، متاسفانه در سال‌جاری سیب زمینی و پیازهای تولید شده را به چهارپایان دادند. بهبود و تسهیل شرایط صادرات لازمه افزایش تولیدات کشاورزان است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: وظیفه وزارت امور خارجه برای مسئله صادرات از وزارت صمت کمتر نیست بنابراین اقدامات رایزن‌های اقتصادی باید مشخص شود بنابراین تبیین و تغییر نگاه ضروری است. متاسفانه نگاه ما به غرب است. با توجه به همه مباحثی که پس از جریان برجام درباره اروپا و اینستکس مطرح شد و در نهایت گفتند که چند میلیارد اعتبار برای دارو می‌دهند باید بدانید که مجموع مبادلات اقتصادی ایران با کل کشورهای اتحادیه اروپا (۲۸ کشور)  به اندازه ۵۰ درصد مبادلات با افغانستان نبوده است. بنابراین آیا ارزش دارد که ما برای این کشورها تره خرد کنیم.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه وظیفه دارد برای گسترش روابط با ۲۰۰ کشور سفرا و کاردارهای خود را جهت افزایش صادرات بسیج کند. مسئله نفت و برون رفت از اقتصاد تک محصولی که مورد نظر امام(ره) و رهبری است هم نیازمند اقدام عملی است. ما یکصد سال سابقه مدیریت نفت در کشور داریم اما چه اقداماتی انجام شده است؟ البته یک اقدام انقلابی در ارتباط با پتروپالایشگاه ها در مجلس انجام شد که از جمله اقدامات مثبت مجلس دهم بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق میان دستور خود بر توجه به شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: قوانین برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شهرک‌های پتروشیمی باید تصویب کنیم. متاسفانه دولت وقت مخالف تولید بنزین در کشور بود که نتیجه آن هم امروز مشهود است.

نوباوه بر اهمیت مسئله فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: در ارتباط با مسئله فرهنگی متاسفانه نسبت به فضای مجازی، افزایش کیفیت محتوای صداوسیما، تشکیل اینترانت ملی و شبکه‌های داخلی بسیار بی‌توجه بودیم. وزارت ارشاد که حدود ۲۰ سال است مدیریت اینترنت کشور را به عهده دارد باید توضیح دهد که آیا یک خط قانون درباره اداره اینترنت نوشته است. امروز از صداوسیما انتقاد می‌کنند که بر اساس نص صریح قانون اساسی، اصل یکصد و هفتاد و پنج هر نوع بستری برای پخش برنامه های برخط(آنلاین) در هر زیرساختی به طور صد در صد باید زیر نظر سازمان صدا و سیما است بنابراین امروز وزارت ارشاد باید درباره شبکه‌های خانگی توضیح دهد و سازمان صدا و سیما موظف به مدیریت مسئله مذکور است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات و تغییرات داخلی قوه قضاییه، گفت: آقای رئیسی؛ خانه زنی را خراب می‌کنند و شما هم می‌گویید چرا کاخ خراب نشد، کوخ خراب شد. همه می‌گویند بگیر بگیر. شما چرا به مسئله ورود پیدا نمی‌کنید. قوه قضاییه در بحث مبارزه با فساد حرکات خوبی کرده اما از نقش اطلاعاتی-امنیتی، اطلاعات سپاه باید بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز