خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در صحن مجلس:

۶۰ درصد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۶۶

نماینده مردم کرمان گفت: مشخص نیست به چه دلیل ارز ارزان به کالاها تعلق می‌گیرد اما مردم کالاهای گران تهیه می‌کنند و مخصوصا سبد کالایی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر با افزایش قیمت مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش عملکردی رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: سوال امروز من از آقای نوبخت این است که آیا این بودجه‌ای که امروز در کشور در حال اجرا است، تغییری با بودجه‌های قبلی دارد؟

وی افزود: اصلاح نظام مالیاتی برای رفع تبعیض و فاصله طبقاتی یکی از مطالبات اصلی در روند بودجه‌نویسی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود. همچنین ساماندهی دارایی‌های دولت نیز همچنان موضوعی است که مغفول مانده و در اجرا سر و شکلی به خود نگرفته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس یازدهم شورای اسلامی تصریح کرد: براساس گزارش‌ها، دارایی‌های دولت، بیش از ۷ هزار هزار میلیارد تومان است که رقم کمی از آن می‌تواند بخش بزرگی از کسری‌های بودجه‌ای را جبران کند.

وی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف شرکت‌های زیان ده دولتی، گفت: ۶۰ درصد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی که ۳ برابر بودجه عمومی کشور را در اختیار قرار دارند زیان‌ده هستند اما مشخص نیست چرا هیچ تدبیری برای این موضوعات از سوی دولت اتخاذ نمی‌شود. همچنین در زمینه ارز کالاهای اساسی نیز آنچه که در جامعه منعکس می‌شود متفاوت از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: مشخص نیست به چه دلیل ارز ارزان به کالاها تعلق می‌گیرد اما مردم کالاهای گران تهیه می‌کنند و کالا مخصوصا سبد کالایی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر با افزایش قیمت مواجه است و این چرخه معیوبی است که ما ارز ارزان در اختیار تامین‌کنندگان کالای اساسی قرار می‌دهیم اما کالای گران در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز