خبرگزاری کار ایران

ساداتی‌نژاد در صحن مجلس:

افزایش اشتغال‌زایی به طور عملی قابل لمس نیست/ بودجه سنواتی کشور چهره شفافی در عرصه‌های مختلف ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۳۶

نماینده مردم کاشان تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود اشتغال‌زایی افزایش یافته صحیح نیست چون به طور عملی این موضوع قابل لمس نیست و بیشترین مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان برای اشتغال است، بنابراین آنچه که دیده می‌شود فزونی بیکاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجواد ساداتی نژاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی برای تامین ارز، گفت: در حال حاضر واردات لنت ترمز به دلیل انبوه تولیدکننده در کشور ممنوع شده است اما کارخانجات برای تامین ارز در جهت خرید مواد اولیه دچار مشکل هستند.  

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین ارز به چه قیمتی باید باشد، توضیح داد: در حال حاضر شمش فولاد به صورت خام برای تامین ارز صادر می‌شود، این در حالی است که صنایع پایین دستی مثل میلگرد دچار کمبود شمش به عنوان مواد اولیه است. بنابراین باید شمش به محصول پایین دستی تبدیل شود تا ارزآوری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه هزینه تامین مواد اولیه ۴ برابر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ۷۰ درصد فروش آن‌ها را طلب می‌کنند این روش باعث تعدیل نیرو و افزایش بیکاری در کشور می‌شود. بنابراین باید برای حمایت از تولید، رفع موانع تولید را جدی بگیریم.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکیدات رهبری در راستای شفافیت، عدالت و تطابق منابع بودجه با اسناد بالادستی، بیان داشت: بودجه سنواتی کشور چهره شفافی در عرصه‌های مختلف به خصوص اشتغال‌زایی ندارد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود شاخص رشد اقتصادی مثبت است مصادره به مطلوب از میزان بارندگی است، اگر میزان بارندگی به کمک کشاورزی نمی‌آمد این حوزه با رشد منفی روبه‌رو بود.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه تحریم‌های داخلی به کشور فشار می‌آورد، گفت: بروکراسی داخلی مانع پیشرفت استان‌های بزرگ شده است، در دولت قبل فرمانداری‌های ویژه که دومین شهر بزرگ استان است، درنظر گرفته شد اما از آن جایی که اعتباری به این فرمانداری‌های ویژه اختصاص داده نشد تحولی که انتظار می‌رفت، محقق نشد.

وی با اشاره به آمارهای مربوط به افزایش اشتغال‌زایی بیان داشت: اینکه گفته می‌شود اشتغال‌زایی افزایش یافته صحیح نیست چون به طور عملی این موضوع قابل لمس نیست و بیشترین مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان برای اشتغال است، بنابراین آنچه که دیده می‌شود فزونی بیکاری است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر موضوع معیشت مردم تاکید کردند، در شرایط کرونایی وضعیت اقشار ضعیف از جمله مددجویان و رزمندگان معسر بسیار سخت است و لازم است تلاش بیشتری برای حمایت از نیازمندان صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز