خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد؛

راه ‎اندازی سامانه ثبت شاهدین پرونده‌ها در دستگاه قضایی

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۳۲۵

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به راه‎ اندازی سامانه ثبت شاهدین پرونده‎ها در دستگاه قضایی، گفت: این سامانه امکانات مناسبی را برای شناسایی افرادی که وثیقه ‎گذاری، کفالت و یا شهادت به‎عنوان حرفه‎ آن‌ها درآمده، فراهم می ‎کند.

به گزارش ایلنا، عیسی زارع‎پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به راه‎اندازی سامانه ثبت شاهدین پرونده‎ها در دستگاه قضایی، اظهار کرد: این سامانه امکانات مناسبی را برای شناسایی افرادی که وثیقه‎گذاری، کفالت و یا شهادت به‎عنوان حرفه‎ آنها درآمده، فراهم می‎کند. به‎عنوان مثال فردی در ۳۰ پرونده به‎عنوان شاهد حضور داشته و یا یکی از افراد تاکنون کفیل ۴۵۱ متهم شده است و یا موردی وجود داشته که یک‎ نفر تاکنون ۲۰۲ بار برای پرونده‎ها وثیقه تودیع کرده است که فعالیت سامانه جدید از این سوءاستفاده‎ها جلوگیری خواهد کرد.    

تأمین نیاز مسکن همکاران قضایی در زمین غیرقانونی ممنوع است

رئیس قوه قضاییه همچنین در واکنش به گزارش یکی از مسئولان عالی قضایی کشور درباره استقبال مردم از ورود دستگاه قضایی به تصرّفات غیرمجاز افراد و دستگاه‎ها در اراضی ملّی اظهار داشت: این مسأله درباره همکاران ما در قوه قضاییه نیز صدق می‎کند. مسئولان استان‎ها باید به شدت مراقبت کنند که برای تأمین مسکن و نیاز کارکنان و قضات، مسیرهای کاملاً قانونی طی شود، چرا که سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت‎های شغلی به قیمت آبروی دادگستری تمام می‎شود. ما با تامین نیاز موافقیم اما نه به قیمت آبروی دادگستری و مقام معظم رهبری نیز فرمودند حتی نباید مسجد و مدارس علمیه هم در زمین غیرقانونی ساخته شود.    

همچنین موضوع بازنگری در نحوه اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر اعاده دادرسی در خصوص آراء صادره از محاکم که خلاف بین شرع و یا قانون تشخیص داده می شود نیز در دستور کار دو جلسه اخیر شورای عالی قوه قضاییه قرار گرفت که پس از بررسی های دقیق و کارشناسی ، جمع بندی در این موضوع به کمیسیون تخصصی به ریاست معاون اول قوه قضائیه ارجاع شد تا نتیجه جهت تصویب نهایی به رئیس قوه قضائیه تقدیم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز