خبرگزاری کار ایران

آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

فردا نخستین جلسه فراکسیون زنان مجلس یازدهم برگزار می‌شود/ درصدد تشکیل کمیسیون «زنان و خانواده» هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۰۲۲

یک نماینده مجلس یازدهم، گفت: سه‌شنبه جلسه‌ای درخصوص تشکیل فراکسیون زنان برگزار می‌شود که احتمالا در این جلسه پیرامون انتخاب هیات رییسه فراکسیون نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

الهام آزاد نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تشکیل فراکسیون زنان در مجلس یازدهم، گفت: فراکسیون زنان مطابق ادوار گذشته مجلس، در این دوره نیز تشکیل خواهد شد و قرار است که روز سه‌شنبه جلسه‌ای در همین خصوص برگزار شود که احتمالا در این جلسه درباره انتخابات هیات رییسه فراکسیون تصمیم‌گیری نیز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوعات و مباحث مربوط به زنان، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ادوار مختلف مجلس به مسائل زنان کم پرداخته شد و حتی اگر پرداخته شد هم متاسفانه خروجی مثبتی نداشت لذا درصدد هستیم که موضوع تاسیس «کمیسیون زنان و خانواده» را مطرح کنیم و این کمیسیون تشکیل شود تا با توجه به صحبت‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند، بتوانیم ان‌شاءالله در یک بعد وسیع‌تر به ابعاد مختلف این حوزه و همچنین حمایت از زنان و خانواده که رکن اساسی جامعه ما است، بپردازیم.

نماینده مردم نائین درخصوص مهمترین مسائل در حوزه زنان و خانواده، بیان داشت: ما در حوزه زنان و خانواده مشکلات زیادی داریم که باید تلاش کنیم در حد توان به آن‌ها رسیدگی کنیم، در شرایط کنونی آسیب‌های زیادی در جامعه موجود است.

وی با اشاره به حادثه قتل اخیر یک دختر نوجوان توسط پدر، گفت: بسیاری از رسانه‌ها یا کارشناسان در خصوص این موضوع بحث می‌کنند که چرا مجازات پدر قصاص نیست، اما پرسش این است که چرا ما همواره به مجازات می‌پردازیم. من معتقدم باید آسیب‌شناسی کنیم که اصلا چه عوامل و شرایطی منجر به بروز چنین حوادثی می‌شود و به ریشه‌های آن بپردازیم تا از طریق فرهنگسازی بتوانیم از تکرار آن جلوگیری کنیم نه اینکه صرفا به دنبال مجازات‌های سنگین باشیم.

آزاد در ادامه اظهار داشت: اگر در اثر فرهنگ‌سازی بنیان خانواده‌های ما مستحکم باشد، کمتر شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود که یک دختر بدون اینکه پدر و مادر اطلاع داشته باشند، تصمیم به ترک خانه و خانواده بگیرد، با توجه به اینکه کشور و نظام ما اسلامی است، باید تلاش کنیم تا سبک زندگی اسلامی-ایرانی در جامعه پیاده شود. انجام این امر هم از طریق آموزش و فرهنگسازی عمومی امکانپذیر است تا در نتیجه ما اصلا شاهد تکرار موارد این چنینی نباشیم که بخواهیم به دنبال مجازات سنگین برای آن باشیم.

وی همچنین بیان داشت: البته من معتقدم که رسانه‌های غربی در خصوص تعدد حوادث این چنینی بزرگنمایی می‌کنند، این موارد اگرچه متاسفانه وجود دارد اما بسیار کمتر از آن چیزی است که مطرح می‌کنند، البته باید تلاش کنیم تا همین میزان هم نباشد.

نماینده مردم نائین در پایان اظهار داشت: با توجه به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند «مجلس در رأس امور است»، من معتقدم که کارهای زیادی در این حوزه می‌تواند از طریق مجلس صورت بگیرد که امیدواریم با تشکیل کمیسیون زنان و خانواده فرصت مناسب‌تری برای انجام آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز