خبرگزاری کار ایران

خدائیان خبر داد؛

کاهش مدت زمان و درخواست الکترونیکی ثبت شرکت‌ها با اقدامات سازمان ثبت اسناد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۹۳

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اقدامات صورت گرفته سبب شد مدتی که برای ثبت شرکت‌ها لازم است کاهش پیدا کند همچنین درخواست ثبت شرکت‌ها نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، ذبیح الله خدائیان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم رونمایی از پنجره واحد کسب و کار اظهار کرد: فضای کسب و کار در هر کشور نشان دهنده وضعیت اقتصادی آن کشور است و ما هر قدر بتوانیم این فضا را رقابتی و سالم کنیم زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در اقتصاد فراهم می‌شود.

وی با اشاره به تاکید قوانین بالادستی کشور بر لزوم بهبود فضای کسب و کار بیان کرد:  مقام معظم رهبری بارها در فرمایشاتشان بر لزوم بهبود فضای کسب و کار تاکید کردند و در کنار آن سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه ششم توسعه نیز بر این مسئله تاکید جدی دارد.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار کرد: ما مقدمات قانونی لازم برای بهبود فضای کسب و کار را داریم اما متاسفانه هنوز نتوانستیم آن طور که در شان جمهوری اسلامی ایران است فضای محیط را آماده جذب حداکثری سرمایه گذاران کنیم و باید در این زمینه برنامه ریزی‌ها ادامه یابد.

خدائیان با اشاره به لزوم خروج دولت از تصدی گری اقتصادی بیان کرد: اصلی ترین عاملی که موجب شده بهبود فضای کسب و کار با دشواری مواجه شود سیطره دولت بر اقتصاد است که باید آن را کاهش داد. عامل دوم همکاری دستگاه‌های متولی این موضوع با یکدیگر است که باید آن را نیز دنبال کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوزه فضای کسب و کار قوه قضاییه در ۵ شاخص به صورت مستقیم یا غیر مستقیم دخالت دارد. ما در این زمینه برنامه ریزی خود را آغاز کرده و زمان ثبت شرکت‌ها را کاهش داده‌ایم و با الکترونیکی کردن فرآیند ثبت شرکت‌ها امیدواریم زمان آغاز کار کسب و کارها و همچنین نحوه فعالیت آنها تسهیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز