خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کلورادو در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ برخلاف لفاظی‌هایش در قبال ایران حسن نیت ندارد/ آمریکا عامل اصلی گسترش کرونا در ایران است/ شرایط برجام با لغو معافیت‌های هسته‌ای پیچیده شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۸۳۳

استاد علوم سیاسی دانشگاه کلورادو با تاکید بر اینکه ترامپ فاقد حسن نیت در قبال ایران است، دولت آمریکا را عامل اصلی گسترش شیوع کرونا در ایران دانست.

اسوِن اِستینمو، استاد علوم سیاسی دانشگاه کلورادو است. وی مدت‌های طولانی به بحث و بررسی در حوزه سیاست پرداخته‌ و حاصل تلاش‌ها و بررسی‌های وی در قالب چندین کتاب و مقاله منتشر شده‌ است. از آثار وی می‌توان به «تکامل کشورهای مدرن: سوئد، ژاپن و ایالات متحده (۲۰۱۰)»، «دوری آمریکا و اروپا» و «مالیات و دموکراسی؛ رویکردهای سوئدی، انگلیس و آمریکا برای تامین مالی دولت مدرن» اشاره کرد.

معلوم نیست برجام دوامی داشته باشد

با لغو معافیت‌های هسته‌ای موضوع پیچیده شده است

این تحلیل‌گر برجسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ابتدا در مورد سرنوشت برجام در این شرایط گفت: برجام کامل بود اما سرنوشت برجام در شرایط فعلی غیرقابل پیش‌بینی شده است و معلوم نیست دوامی داشته باشد یا خیر. اکنون با لغو معافیت‌های همکاری‌های هسته‌ای توسط دولت آمریکا این موضوع پیچیده شده است.

جنگ نظامی میان ایران و آمریکا اتفاقی کاملا بعید است

وی در ادامه در مورد احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا بعد از انتقال نفت توسط ایران به ونزوئلا گفت: احتمال  هر واکنشی از سوی آمریکا وجود دارد، البته غیر از درگیری و حمله نظامی. معتقدم که جنگ نظامی میان ایران و آمریکا اتفاقی کاملا بعید است.

تحریم‌ها یکی از عوامل گسترش ویروس در ایران است

سیاست در حال تاثیرگذاری بر سلامت مردم ایران است

این استاد دانشگاه کلورادو با اشاره به آمارهای ابتلا به کرونا در ایران گفت: تحریم‌ها یکی از عوامل گسترش مجدد ویروس در ایران است، تحریم هیچ توجیهی در این شرایط ندارد. اکنون سیاست در حال تاثیرگذاری بر سلامت مردم است و مردم ایران را قربانی می‌کند.

مردم ایران قربانی تصمیم‌های دولت بد ترامپ شده‌اند

وی افزود: من معتقدم دولت بد در آمریکا عامل اصلی شیوع مجدد کرونا در ایران است. در واقع مردم ایران بی‌گناه هستند و قربانی تصمیم‌های دولت بد ترامپ شده‌اند و اکنون سلامت آن‌ها در تهدید است.

ترامپ بر خلاف لفاظی‌هایش حسن نیتی در قبال ایران ندارد

اسوِن اِستینمو تاکید کرد: ترامپ تحریم‌ها علیه ایران را هرگز  لغو نمی‌کند؛ چراکه هرگز بر خلاف لفاظی‌هایش حسن نیتی در قبال ایران ندارد و معنی لطف و نیکی در مورد ایران را نمی‌داند.

آمریکا بدترین روش را برای برخورد با ایران انتخاب کرده است

وی همچنین با تاکید بر تاثیر تحریم‌ها بر توان ایران برای خرید دارو و تجهیزات گفت: تحریم بر توان ایران تاثیر گذاشته است، اکنون آمریکا بدترین روش را برای برخورد با ایران انتخاب کرده است و اکنون در این شرایط بیماری بسیار همه‌گیر در واقع علیه مردم ایران عمل می‌کند نه دولت و حکومت آن.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز