خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

انتقاد از اتخاذ تصمیمات اقتصادی خلاف مصلحت

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۳۴۷

منتخب کرمان و راور در مجلس یازدهم از هیأت رئیسه این دوره از مجلس خواست تا نسبت به تصمیمات خلاف مصلحت کشور دولت در حوزه اقتصادی که حد فاصل پایان مجلس دهم و تشکیل مجلس کنونی شکل گرفته تذکر دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدرضا پور ابراهیمی  درجلسه  علنی امروز (پنجشنبه، ۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس هیأت رئیسه سنی و تبریک به محمدباقر قالیباف و نواب هیأت رئیسه مجلس یازدهم که امروز انتخاب شدند، در تذکری نسبت به عملکرد دولت که حد فاصل پایان مجلس دهم و آغاز مجلس کنونی شکل گرفته است، خطاب به تقوی که ریاست صحن را برعهده داشت گفت: بر اساس مواد آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و طبق قوانین و مقررات معمولا ابتدای هر جلسه رئیس مجلس مطالبی را مطرح می‌کند هر چند شما در جلسه روز گذشته مواضع انقلابی مطلوبی را در جمع سران قوا و مسئولان ارشد کشوری مطرح کردید که جای قدردانی دارد اما انتظار می‌رفت که در این جلسه نیز مطالبی را پیرامون موضوعات روز کشور مطرح کنید.

منتخب کرمان و راور در مجلس یازدهم ادامه داد:هم اکنون دولت در این فضای ایجاد شده بین پایان مجلس دهم و آغاز مجلس یازدهم تصمیماتی را بعد از برداشت یک میلیون یورو از صندوق توسعه ملی اتخاذ کرده که هر چند این اقدام با اذن رهبری صورت گرفته است اما متأسفانه ساز و کار هزینه‌کرد و چارچوب نظارتی مجلس بر اساس قانون در این زمینه مشخص نشده است و در این شرایط دولت حق حتی یک ریال خرج کردن در این زمینه را ندارد مگر اینکه این مهم با نظارت مجلس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دولت مباحثی در خصوص انتشار اوراق قرضه مطرح کرده که باید به آن تذکر داده شود چرا که دولت تنها می‌تواند در چارچوب قانون بودجه این انتشار را انجام دهد در غیر این صورت ایجاد بدهی برای کشور خارج از ضابطه مندرج در قانون برنامه ششم توسعه قطعاً به صلاح کشور نیست.

پورابراهیمی یادآور شد: عدم حضور نمایندگان ناظر مجلس در شوراهای تخصصی همچون پول و اعتبار، اقتصاد کشور و بورس مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است کما اینکه تصمیمات اخیر در مورد سهام عدالت مصداق بارز این موضوع است. همچنین گروه مدیریت سهام عدالت بدون اظهارنظر مجلس تشکیل شده و تصمیم‌گیری می‌کند که این بعضی از این قوانین بازار سرمایه و نحوه اداره آن را دچار چالش خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز