خبرگزاری کار ایران

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

پدری که هنوز در قرون وسطی زندگی می‌‌کند، حیات فرزندش را در گرو اراده خود می‌پندارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۹۲۴

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در واکنش به جنایت تالش، از آموزش و پرورش خواستار بهره گیری از ظرفیت شبکه شاد برای آموزش حقوق کودک به دانش آموزان سراسر کشور شد.

به گزارش ایلنا، محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در واکنش به قتل سبعانه رومینا و جنایت تالش آن را ناشی از فقر فرهنگی والدین و فقدان آموزش های لازم به خانواده‌ها دانست.

وی افزود: بدون تردید وظیفه سنگین ما پیگیری قضایی موضوع و مجازات شدید عامل این جنایت است اما این موضوع پایان راه نیست آغاز یک راه بزرگ و سهمگینی است که ایجاب می کند ما برای پیشگیری از قربانی شدن رومیناها در جامعه گام برداریم. اولین و مهمترین گام آموزش والدین و خانواده ها است که در وهله نخست بدانند چگونه باید فرزندان خود را آموزش دهند و در گام دوم رسالت سنگین وزارت آموزش و پرورش که کودکان و دانش آموزان این مرز و بوم را در راه درست فکر کردن و درست اندیشیدن سوق دهد.

عباسی تصریح کرد: متاسفانه ما عادت کرده ایم مباحث و موضوعات را در صحنه ببینیم و با واکنش های مقطعی، مرحم و التیامی بر زخم ها و احساسات جریحه دار شده خانواده ها و جامعه بنهیم.

وی گفت: این حادثه تلخ و این جنایت هولناک باید چنان واکنش سخت و بازخوردی گران در سطح جامعه داشته باشد که زنگ خطر را به صدا درآورد که ای مردم کودکان خط قرمز جامعه اند.

عباسی با بیان اینکه نقض حقوق کودک تاوان سنگینی به همراه دارد هیچکس نباید به خود اجازه دهد که از خط قرمز کودکان عبور کند، گفت: تا این خطوط در جامعه ترسیم نشود و همه در قبال آن احساس مسئولیت نکند هستند باز هم پدرانی که بخود اجازه دهند که از خط قرمز کودکان خود عبور کنند و این امر میسور نمی گردد مگر با آموزش، فرهنگ سازی و ایجاد مناسب زمینه های پیشگیری.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: پدری که هنوز در قرون وسطی زندگی می کند و همچنان فرزند خویش را ملک طلق خود می پندارد و او را موجود مستقل انسانی نمی شناسد که دارای حقوقی است همانند دیگر کودکان و انسان‌ها، بخود اجازه می دهد که به او تعرض کند و حتی حیات او را در گرو اراده خود می‌پندارد.

وی گفت: اینکه بارها گفته ایم که ما در زمینه کودکان در سطح جامعه به یک تغییر نگرش اجتماعی نیازمندیم و جامعه باید جایگاه نگاه احساسی خود را در قبال کودکان به نگاه حق مدارانه تبدیل کند معنا و مفهومش آن است که اگر در جامعه پدران و مادران و یا سایر افراد حقوق کودکان را که حق بر حیات یکی از امهات آن است به رسمیت نشناسند بخود اجازه می دهند که از آن عبور کنند و صد البته که تحقق این امر در گرو آموزش و فرهنگ سازی است.

عباسی افزود: یکی از راهکارهای بسیار مناسب و ضروری که می تواند ما را در جهت تحقق این هدف والا یاری رساند بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که فراروی ماست. آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه شاد آموزش و پرورش است. مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آمادگی خود را برای تحقق این مهم اعلام می دارد و اعتقاد دارد با بهره گیری از توان علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می توان بر پدیده شوم بی فرهنگی و فقدان آموزش های ضروری فائق آمد و راهکارهای مناسبی برای پیشگیری فراروی جامعه نهاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز