خبرگزاری کار ایران

تقوی در صحن مجلس:

در مجلس یازدهم به دنبال حاشیه‌سازی نیستیم/ از اشتباهات هرگز حمایت نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۷۷۰

رئیس سنی مجلس یازدهم در مراسم افتتاحیه این مجلس تاکید کرد که ما در مجلس یازدهم به دنبال حاشیه‌سازی نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سید رضا تقوی» رئیس سنی مجلس یازدهم در امروز هفتم خردادماه همزمان با آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: جلسه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بعد از یک ماه روزه‌داری، تسلط بر نفس، نفسانیت، بندگی و عبودیت با حضور منتخبان ملت و با حضور مهمانان با فضیلت برگزار می‌کنیم. به رسم ادب نخست حضور همه مهمانان بلندپایه کشوری و لشگری، رؤسای محترم قوا را از دوره‌های مجالس گذشته، رئیس دفتر مقام معظم رهبری به ویژه خانواده‌های گرانقدر شهدا خوش آمد می‌گویم، به خانه ملت خوش آمدید؛ خوش آمدیید که خوشم آمد از آمدنتان.

وی ادامه داد: شرایط سخت کرونایی به ما اجازه نداد که همچون دوره‌های گذشته مجلس چهره‌های بیشتری را در افتتاحیه مجلس داشته باشیم؛ یاد دو منتخب مجلس یازدهم که امروز جایشان را خالی می‌بینیم در آغاز راه طولانی این مجلس از خاکدان دنیا چو مرغی پر کشیدند و به دیار باقی شتافتند را گرامی می‌داریم، مرحومه مغفوره سرکار خانم فاطمه رهبر منتخب مردم شریف تهران و جانباز سرافراز انقلاب اسلامی محمدعلی رمضانی از شهرستان آستانه اشرفیه دو نماینده‌ای هستند که دیگر در میان ما نیستند و جایشان خالی است.

رئیس سنی مجلس یازدهم یادآور شد: از مردم شریف ایران اسلامی که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس یک بار دیگر ایمان و اخلاص خود را به نمایش گذاشتند و با انتخاب نمایندگان خویش مجلس یازدهم را شکل بخشیدند، از همه دست اندرکاران انتخابات و نیز از شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروی انتظامی، بسیجیان دریادل و نیروهای امنیتی کشور تشکر و تقدیر می‌کنم.

وی افزود: یاد امام بنیانگذار نظام اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مجلس شورای اسلامی شهدای سلامت و چهره ارزشمند و قله ایثار و فداکاری فرمانده جبهه مقاومت در منطقه شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم، امیدواریم که مجلس در پاسداری از ارزش‌های جوشیده از خون شفاف این شهیدان توفیقات خوبی را داشته باشد.

تقوی با بیان اینکه لازم می‌دانم از این فرصت استفاده کنم و در این جمع فرزانه مجلس یازدهم را بر اساس آنچه که شناخته‌ام در چند فراز خدمت مردم ایران معرفی کنم، خاطر نشان کرد: کشور ما به لحاظ تاریخی ۱۱۴ سال است که مجلس دارد و در میان کشورهای آسیایی نخستین کشوری که صاحب پارلمان و مجلس شده ایران است. مجلس یازدهم چهره پر افتخار شهید آیت الله سید حسن مدرس را گرامی می‌دارد و عزم خود را جذم می‌دارد تا در کنار درس مدرسی فرزانه همانند مدرس بنشیند و شجاعت، صراحت و شجاعت و دیانت را بیاموزد؛ همین جا باید بر همین نکته تاکید کرد که مدرس یک شخص نیست، یک فکر و نماد استقلال مجلس و در مقابل سیاسی‌کاری‌های رجال مستبد و مستکبر است که مبارزات خودش را از سنگر مجلس دنبال می‌کرد. مدرس در این خراب آباد برای خود خشتی بر خشتی نگذاشت زیرا پرارزش‌ترین خانه را در خیابان آزادی کوچه منطق و پلاک پایداری پیدا کرد که پایه این خانه و مبنای آن عزت بود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس معتقد است انبیا برای برپایی عدل آمدند و انقلاب اسلامی نیز برای برپایی عدالت به وقوع پیوست، بنابراین اقشار آسیب‌پذیر و مناطق محروم را هم مدنظر قرار خواهد داد.

رئیس سنی مجلس تاکید کرد: ما در مجلس یازدهم مدیران متعهد، متخصص و انقلابی را سرمایه‌های ارزشمند انسانی کشور می‌دانیم و از اشتباهات هرگز حمایت نمی‌کنیم و اصرار بر حفظ اشتباهاتی که در گذشته در قوای سه گانه صورت گرفته نداریم و طبق قانون بر اصلاح آنها به شیوه مناسب اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: مجلس یازدهم بعد از بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته است، این مجلس گفتمان دهه پنجم انقلاب اسلامی را در اندیشه و عمل دنبال می‌کند که باید ما را به شکل بخشیدن تمدن اسلامی سوق دهد.

تقوی با تاکید بر اینکه ما به دنبال حاشیه‌سازی نیستیم، خاطرنشان کرد: به حاشیه‌سازان متذکر می‌شویم که تلاش نکنند ما را به حاشیه ببرند. ما می‌خواهیم در زندگی مردم تاثیرگذار باشیم. اجازه بدهیم مجلس با همین ترکیب در رأس امور باشد. ما وکیل‌الدوله نیستیم، معاندالدوله هم نیستیم و می‌خواهیم برای حل مشکلات مردم با وحدت و یکپارچگی پشت سر رهبری فرزانه انقلاب دست در دست یکدیگر دهیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

منتخب مجلس یازدهم اظهار داشت: ما نمایندگان مجلس یازدهم شاخص‌مان عمل به قانون است، به نقد و انتقاد منصفانه ارج بیشتری می‌دهیم و در حد توانمان اصلاح می‌کنیم. مجلس یازدهم تلاش دارد از خودش شروع کند. اصلاحات، تحقیق و تفحص، انتقاد، نظارت، جلوگیری از اسراف و مبارزه با اشرافی‌گری را از خودمان شروع کنیم و بعد به دیگران بپردازیم.

وی یادآور شد:‌ ما در مکتب امام و رهبری آموختیم که باید در برابر زیاده‌خواهان مستکبر و جهان‌خواران ایستادگی و مقاومت کرد زیرا کمترین نرمش، بیشترین خسارت را به بار خواهد آورد؛ راهی را که امام راحل عظیم‌ الشأن ما برای ما ترسیم نموده در همین راه قدم برمی‌داریم، همراه و هم‌کلام با امام تکرار می‌کنیم «اگر بند بند استخوان‌هایمان را جدا کنند، سرمان را بالای دار کنند، زنده زنده در شعله‌های آتش بسوزاندمان، زن، فرزند و هستی‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت گیرند، هرگز، هرگز امان نامه کفر را امضا نمی‌کنیم.»

تقوی با بیان اینکه راه ما همان راهی است که شهیدان انتخاب کردند، عنوان کرد: شهید باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، خرازی‌ها، بابایی‌ها، صیادها، رجایی‌ها، بهشتی‌ها و سردار سرافراز اسلام و فرمانده جبهه مقاومت در منطقه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی. مجلس یازدهم ولایت و ولایت مداری را با بخشنامه و دستورالعمل‌های اداری به دست نیاورده است، ولایت را بر اساس اعتقادش انتخاب کرده و ولایت فقیه را در امتداد امامت علی (ع) می‌داند و امروز بعد از امام راحل امامت و ولایت را بر قامت حکیم انقلاب می‌بیند. او مجموعه‌ای از قسمت‌های زیبا را با خود دارد و آنچه خوبان همه دارند او به تنهایی دارد؛ او رجاء رجایی را با خود دارد، هنروری باهنر، طهارت مطهری، قداست قدوسی، شرافت اشرفی، راست قامتی بهشتی و همه خوبی‌ها و خرمی‌های خمینی کبیر را دارد، یعنی آیت‌الله العظمی امام خامنه ای دامت برکاته.

وی یادآور شد: از دغدغه‌های مجلس یازدهم معیشت مردم محرومیت محرومان و اقشار آسیب‌پذیر، جهش تولید، اشتغال و امثالهم است.  امیدواریم که دعای همه مردم بدرقه راه نمایندگان مجلس یازدهم باشد و بدرقه راه همه خدمتگزاران مخلص مردم شریف ایران باشد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز