خبرگزاری کار ایران

هیأت ایران و افغانستان درباره حادثه غرق شدن مهاجران افغان گفت‌وگو کردند

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۴۷

هیات بلندپایه ایرانی بعد از ورود به افغانستان، با سرپرست وزارت خارجه این کشور و هیات افغان دیدار و پیرامون موضوع غرق شدن مهاجران این کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه افغانستان امروز سه‌شنبه ششم خردادماه ۹۹ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیأت بلندپایه ایرانی که با هدف بررسی حادثه ۱۳ اردیبهشت‌ماه جاری در مرز افغانستان و ایران صبح امروز وارد کابل شد، با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه افغانستان افزوده است که معاون وزارت خارجه ایران، محموله وسایل و تجهیزات پزشکی، با هدف مبارزه با ویروس کرونا را نیز در هواپیمای حامل خویش به کابل انتقال دادند.

اتمر، از کمک تجهیزات پزشکی و دیگر همکاری‌های ایران در دوران دشوار مبارزه با کرونا با مردم و دولت افغانستان سپاسگزاری کرد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار با بهاروند در مورد حادثه ۱۳ اردیبهشت ماه، مراحل مختلف تحقیقات هیأت افغانستانی پیرامون آن و مدارک به دست آمده را مطرح کرد و خواهان توجه بیشتر دولت ایران به تحقیقات مشترک گردید.

اتمر گفت: هدف از این تحقیقات دریافت حقایق، رسیدگی قانونی به عاملان آن و اتخاذ تدابیر لازم است تا در آینده از وقوع چنین حوادث ناگواری که ممکن بر روابط دو کشور دوست و همسایه تاثیرگذار باشد، جلوگیری به عمل آید.

محسن بهاروند، نماینده ایران در این دیدار با ابراز تأسف در مورد حادثه، وقوع آن را محکوم کرد.

وی با اشاره به روابط برادرانه و حسنه دو ملت و دولت افزود که این عمل به هیچ وجه برای مردم و دولت ایران قابل قبول نبوده و دولت متعهد است تا این حادثه را بطور مشترک با هیأت افغانستان تا تامین عدالت بررسی و تعقیب کند.

بهاروند گفت: مدارکی که هیأت تحقیق از جانب افغانستان یافته‌اند تسلیم وی شده و از مجاری مرتبط دولت خویش نیز تحقیق خواهد شد و نتایج آن به اطلاع طرف افغانستانی خواهد رسید.

هردو طرف با تاکید بر نتایج تحقیقات و رسیدگی قانونی به عاملان این حادثه، در چارچوب‌های دو جانبه با هدف تقویت روابط و راهکارهایی که بتواند در آینده از تکرار آن جلوگیری کند، بحث کردند.

رسانه‌های افغانستان در ۱۳ اردیبهشت ماه گذشته خبری را منتشر کردند که براساس آن ادعا شد بیش از ۴۰ شهروند افغان پس از ورود غیرقانونی به خاک ایران، توسط سربازان ایران بازداشت و مجبور شده‌اند که خود را به آب هریرود بیندازند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وقوع این رویداد در خاک جمهوری اسلامی ایران را قویا رد کرد و افزود هیچ حادثه‌ای در این رابطه در خاک ایران رخ نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز