خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل حمایت قوه قضائیه از پایان نامه‌های دانشگاهی و حوزوی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۴۴۶

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از ابلاغ دستورالعمل نحوه حمایت دستگاه قضایی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی و حوزوی خبر داد و گفت: در همین راستا، سامانه‌ حمایت از پایان‌نامه‌ها نیز پژوهشگاه قوه قضائیه راه‌اندازی و آغاز به کار کرده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌اله علم‌الهدی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه اظهار کرد:  این دستورالعمل که به تصویب شورای پژوهشی پژوهشگاه قوه قضائیه رسیده، مشتمل بر پنج بخش و ۲۱ ماده است که در آن اهداف، شرایط و ضوابط، نحوه و مراحل حمایت، و تعهدات پژوهشگاه و متقاضی دریافت حمایت بیان شده است.  

وی افزود: همان‌طور که پیشتر نیز اعلام شده، پژوهشگاه قوه قضائیه به منظور هدایت ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزوی به سمت و سوی کاربردیسازی و حل مسائل قوه قضائیه و تامین نیازهای پژوهشی این قوه، از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی (ارشد و دکتری) و حوزوی (سطح سه و چهار) حمایت‌های مادی و معنوی انجام می‌دهد.  

علم الهدی با اشاره به راه‌ندازی سامانه حمایت از پایان‌نامه‌ها افزود: این سامانه حمایتی محدود به دانشگاه‌ها و پایان‌نامه ها و رساله های دانشگاهی نیست و با توجه به ظرفیتهای منحصر به فرد حوزه-های علمیه و طلاب علوم دینی و با عنایت به نیازهای فقهی قوه قضائیه در موضوعات مختلف شامل حمایت از پایان نامه های سطح سه و چهار حوزوی نیز می شود.  

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با اشاره به اولویت‌های پژوهشی برای حمایت از پایان‌نامه‌ها گفت: اولویت-‌های پژوهشی پژوهشگاه قوه قضائیه مبتنی بر نظام نیازسنجی پژوهشی و با بهره‌گیری از منابع مختلف از جمله اسناد بالادستی، نظام استنادی پژوهش‌های پیشین و شناخت وضعیت محیطی، نظام ایده‌یابی و اولویت‌های پژوهشی اعلامی از سوی ارکان مختلف قوه قضائیه احصاء شده است.

علم‌الهدی اضافه کرد: البته بانک اولویت‌های پژوهشی مورد حمایت پژوهشگاه در حال تکمیل است و به زودی موضوعات دیگری نیز به این بانک اضافه خواهد شد.   

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه همچنین با توجه به تخصصی بودن برخی موضوعات مورد حمایت بیان کرد: به منظور تبیین و تشریح موضوعات مورد حمایت، در یک فرآیند تخصصی برای هر یک از موضوعات «درخواست طرحنامه» (RFP) تهیه شده تا راهنمای دانشجویان و طلاب برای درک دقیق‌تر موضوعات باشد که با مراجعه به سامانه مزبور برای هر یک از موضوعات قابل مشاهده است.  

وی افزود: حمایت‌های پژوهشگاه قوه قضائیه از پایان‌نامه‌ها در سال ۱۳۹۹ شامل ارائه پژوهانه تا سقف ۲۵ میلیون ریال برای پایان ‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزوی و تا سقف ۵۰ میلیون ریال برای رساله‌های دکتری دانشگاهی و سطح چهار حوزوی خواهد بود.  

علم‌الهدی با اشاره به حمایت‌های معنوی از پایان‌نامه‌ها بیان کرد: از آنجا که یکی از چالشهای کارهای پژوهشی در موضوعات قضایی عدم دسترسی به دادگاه‌ها و قضات و آمارها و آراء قضایی است، پژوهشگاه در این زمینه بستر همکاری بخشهای مختلف قوه قضائیه و دسترسی پژوهشگران به مستندات مورد نیازشان را فراهم خواهد کرد.  

متقاضیان دریافت این حمایت‌ها، برای مطالعه دقیق مفاد آیین‌نامه حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و اولویت‌های پژوهشی، می‌توانند به سایت پژوهشگاه قوه قضائیه به نشانی http://www.ijri.ir/ مراجعه کرده و موضوعات خود را بر اساس اولویتهای پژوهشگاه، انتخاب و پس از تکمیل کاربرگ درخواست اولیه آن را همراه با کارنامک علمی به آدرس oc@ijri.ir ارسال کنند.  

بدیهی است پس از تایید موضوع توسط پژوهشگاه، متقاضیان باید نسبت به ارائه طرح‌نامه اقدام کنند و در نهایت تمام اسناد مربوط به طرح‌نامه در یک فایل فشرده (شامل نسخه های WORD و PDF) به ایمیل مزبور ارسال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز